Dabar yra Pen Kov 29, 2024 2:12 am

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Forumo taisyklės


Čia galite perskaityti forumo taisykles



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Pen Spa 23, 2015 5:43 pm 
Atsijungęs
Lakūnas
Vartotojo avataras

Vardas: Paulius
SAAB: 9-5 2.0t MT MY99
Miestas: Klaipeda/Kaunas
Užsiregistravo: Pen Geg 22, 2015 7:39 pm
Pranešimai: 310
Šis kūrinys, kad ir ne grožinis, vistiek yra autorinis. Šias teises perleidžiu klubui ir jo atstovams. Norint kopijuoti čia ęsančią informaciją - tarkitės su klubo atstovais, taip pat visada nurodykite šaltinį.

Padariau šiokį tokį konspektą – į ką reikėtų atkreipti dėmesį, jei 9-5 (MY98-10) ar 9-3OG (MY98-02) su T7 varikliais pradėjo sunkiai vestis/visai nesivest. Nors ir orientuota į T7 variklius, tačiau gali būti naudinga ir kitiems, nes panašių probemų pasitaiko (tarkim T5 varikliai gali turėti tokių pat bėdų su CPS, DI, benzino siurbliu).

Čia nesigilinsiu į tai, kaip tvarkyti kiekvieną dalį „step-by-step“, tai tik bendro pobūdžio informacija, kuri gali nukreipti tinkama linkme (tvarkymo instrukcijų nemažai internete, todėl kur įmanoma nurodysiu angliškus pavadinimus. Jei su laiku atsiras šiame forume kažkurie dalykai prie D.I.Y. – pridėsiu link‘us prie atitinkamų bėdų). Visi „įtariamieji“ surinkti skaitant daug temų apie tokius simptomus, atkreipiant dėmesį į pasiūlymus ir sprendimus, padėjusius ištaisyti šiuos simptomus. Visi pasiūlymai, pataisymai laukiami, stengsiuos įterpti naują informaciją. Jei kas gali išsamiai papildyti K-Jetronic/LH/Motronic/T5/T8 sistemoms – maloniai prašom.

Detalių keitimus ir pirkimus siūlyčiau pradėti po to, kai įsitikinsit, kad neatsirado nusimovusių/suplyšusių žarnų (pvz. „interkūlerio“ arba oro sklendės), tokie dalykai, kaip starteris ir generatorius tvarkoje (juos patikrinti gali kiekvienas servisas, jei pačiam neišeina, ko nepasakysi apie toliau aptartus kaltininkus), visos vakuuminės žarnelės tvarkoje (10-15m. senumo mašinoms jas apskritai reiktų pasikeisti, net jei ir nėra didelių problemų), žvakės ne 10m. senumo ir ne kokios „super dujinės“ o tik tokios, kokios priklauso pagal katalogą.


1. CPS – Crankshaft Position Sensor – Alkūninio veleno padėties daviklis. Labai, LABAI dažnas kaltininkas, greičiausiai net NR1. Simptomai varijuoja nuo „nesiveda šilta, atšalus kuriasi“ (dažniausias) iki visokių kitų. Gali atvirkščiai būti – kuriasi šalta, o šilta nenoriai. Gali visai nesikurt. Gali tai kurtis, tai nesikurt, nepriklausomai nuo temp. Jo gedimas neįjungia jokios klaidos, Check Engine lemputės nepamatysit.
Galimybė patikrinti yra – pagal WIS „Sensor resistance is 860±90 ohms“. Viso labo tėra du kontaktai, tai tereikia tarp jų patikrinti varžą. Tai nėra 100% garantuotas būdas patikrinti daviklį, geriausia – pakeisti nuo važiuojančios mašinos.
Remontas neįmanomas.

2. Benzino siurblys. Retesnis, bet irgi pasitaikantis atvejis. Simptomai kiek pastovesni – visokiomis sąlygomis vedasi sunkiai, nenoriai dirba, gęsta ir pan. Žinoma, iš pat pradžių reiktų pasiklausyt ar ijungus degimą siublys iš vis suveikia. Jei ne – pradėti lengviausia ir protingiausia nuo saugiklio. Toliau rėlė. Bėdos gali slėptis pačiame siurblyje – sugedo/sudegė ar pan. (tikrinama stebint slėgi ant kuro tiltelio (fuel rail)), atbuliniame vožtuvėlyje (tikrinama prieš vedant kelis kart jungiant degima, kad siurblys pripumpuotu kuro iki tiltelio), nuosėdose bake (tikrinama žiūrint savo akimis į baką ir siurblio sietelį).

3. DI (Direct Ignition) kasetė – aukštos įtampos kasetė – „babina“. Simptomai – beveik visi įmanomi... Neįmanoma ir apsakyti kokį kiekį bėdų gali sukelt pagedusi/sugedusi kasetė. Sunkus vedimas/nesivedimas viena iš jų. Gali visiškai nesivesti, gali bevažiuojant užgesti, gali tik kartais nesivesti... Geriausias patikrinimas – dėjimas kitos iš veikiančios mašinos. Naudota gali laikyti nuo dienos iki mašinos gyvenimo galo, nauja – lygiai tiek pat (nors tikrai daugiau šansų kad veiks ilgai, bet būna atvejų, kai po mėnesio „pasiduoda“). Jei pirkti naudotą – iš kuo naujesnių metų SAAB‘o – kasečių versija (revision) buvo ne viena ir ne dvi, geriausia pirkti 3.7 ir naujesnes (prašau papildyti šią vietą daugiau žinančių – ar aš teisus ir pridėti ko nepaminėjau)
Remontas neįmanomas.

4. Throttle body – „gazo“/oro sklendė – „droselis“. Retas atvejis, bet irgi yra pasitaikę. Dažniau pasitaiko bėdos dėl laisvų apsukų ir pan. Simptomai – kartais labai sunkiai vedasi, kartais gali vesti be bėdų, temperatūrų kaita taip pat gali daryti įtaką vedimuisi. Patikrinimas – kol kas nežinau kaip, gal kas papildys, šiam momentui telieka – keitimas į kitą veikiančią.
Remontas įmanomas, bet nebūtinai padės, nes egzistuoja keletas skirtingų gedimų – viena iš šių sklendžių bėdų yra sutrupėjusi laidų izoliacija sklendės viduje, jie pradeda liestis tarpusavyje. Mastančiam žmogui ardyti nuosekliai nėra sunku, didelio tikslumo įrankių butinybės nėra. (jei kas paaukotu sklendę neveikiančią – galėčiau pabandyti sukurti D.I.Y.)

5. Pasenęs akumuliatorius. Retesnis atvejis, bet taip pat pasitaiko. Dažnai žmonės linkę atmesti šį variantą, nes „pamatavau krovimą – viskas gerai, pravažiavau ne vieną šimtą km, todėl akumuliatorius tikrai pasikrovęs ir iš vis, dar prieš savaitę vesdavosi gerai“. Kadangi akumuliatoriai dažniausiai „miršta“ lėtai, tai niekas ir nepagalvoja, kad gali greitai pasibaigti jo gyvenimas. Todėl verta atkreipti dėmesį ir į šitą galimybę.
Tikrinimas paprastas – arba veikiantis akumuliatorius į senojo vietą arba per laidus pajungti ant ęsamo gnybtų.

6. Užvedimo spynelė. Dažnai turi savo „išskirtinius“ simptomus – neužgęsta lemputės skydelyje vedant/jos neatsiranda įjungus degimą/nesuveikia siurblys/“neklaksi“ rėles/nesuka starteris. Labai retas atvejis. Net nenumanau kaip patikrinti ir taisyti.

7. Užsikišę purkštukai. Pasireiškia sunkiu vedimusi ir prastu darbu prie apkrovų (pvz. bėgėjantis). Apie tokį atvejį Lietuvoje net neteko skaityti. Tikrinti įmanoma pačiam, išėmus fuel rail‘a bandant vesti ir stebint kaip purkštukai dirba – ar purškia kurą, ar purškia vienodai, ar „nemyža“ vienas ar keli. Taip pat galima tikrinti ant stendo servisuose. Ten pat juos gali ir išvalyti, jei bėda tik tame.

JEI MAŠINA SU AUTOMATINE PAVARŲ DĖŽE

8. NSS (Neutral Safety Switch) – „parking‘o“ daviklis. Leidžia mašina vesti tik pavarų svirčiai ęsant D arba N padėtyse. Jam sugędus mašina vedant nerodys jokių gyvybės ženklų. Jei nėra visiškai „užsilenkęs“ – pavarinėjus pavarų svirtį pirmyn/atgal keleta kartų gali pagauti kontaktą ir leisti užsivesti. Taip pat gali padėti stuktelėjimas per jį (ant 9-5 MY98-05 randasi tarp akumuliatoriaus ir variklio, ant dėžės.).
Įmanoma tvarkyti išardžius, bet nebūtinai padės. Kontaktiniai takeliai išsidėvi per laiką ir jų pravalymas nėra garantija, tačiau pabandyti galima, kai kuriems to užtenka.

JEI MAŠINOJE YRA DUJOS, atsiranda dar keli galimi kaltininkai.

9. „Išprotėja“ adaptacijos. Dėl įvairiausių priežaščių Trionic‘o adaptacijos gali pasiekti ribines vertes ir dujomis dirbti gerai, tačiau kadangi rytais vedame benzinu – gali kilti problemų - vedasi iš kažkelinto karto/sunkiai dirba laisvomis tik užkūrus arba visad.
Paprastas būdas patikrinti – „numušti“ adaptacijas ir bandyti kurti tokiomis pat sąlygomis, kai nesivedė su adaptacijom. Lengviausia tai daryti ištraukiant ECU saugiklį 1-2min. (SAAB 9-5 MY98-05 – saugiklis Nr.17). Galima nuimti akumo „klėmas“, tačiau pamesit kilometražus, vid. sąnaudas, laiką ir pan. Jei pasiteisina ši versija – kelionė pas dujinės įrangos specialistus ir mišinio reguliavimas turėtų ištaisyti situaciją.

10. Dujos įsiurbimo sistemoje. Dėl kiauros reduktoriaus membranos/kiauro purkštuko ilgesnį laiką stovint įsiurbimo sistema prisipildo dujų, dėl ko riebus mišinys neleidžia varikliui normaliai dirbti. Simptomai panašūs – ilgiau pastovėjus sunkiai vedasi (dažnai tik iš kokio 3-5 karto), pačioje pradžioje labai sunkiai dirba (dėl papildomo kuro įsiurbimo sistemoje mišinys įpatingai užriebinamas), bet ilgai nelaukiant tarp vedimų – viskas puiku.
Tikrinimas – prieš paliekant ilgesniam laikui stovėti – numauti nuo kolektoriaus dujų vakuumo žarnelę, kad dujos vėdintusi i atmosferą. Prieš vedant reiktų nepamiršti pajungti. Jei viskas gerai – kelionė pas dujininkus.

Tai toli gražu ne visi įmanomi kaltininkai. Tačiau bent jau pasitaikantys dažniau nei kiti. Jei Jūsų SAAB'as neužsives dėl kitokios priežasties - sveikinu, galėsit papildyti temą savo bėda :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007