Dabar yra Ket Kov 28, 2024 2:57 pm

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Forumo taisyklės


Čia galite perskaityti forumo taisykles



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 5 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Sek Lap 08, 2015 1:18 pm 
Atsijungęs
Lakūnas
Vartotojo avataras

Vardas: awsdft
SAAB: 9-5 AERO - Saloon
Užsiregistravo: Ket Lap 05, 2015 4:14 pm
Pranešimai: 15
how many people on this site are running stage 3

3.5 bar fuel pressure regulator
3" downpipe - free flow exhaust
open air filter
Stage 3 Remap

295 bhp -220kw :twisted:


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: Pir Lap 09, 2015 8:35 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Aurimas
SAAB: 9-5 2.3 Aero MY05
Miestas: Kaunas, Alytus
Užsiregistravo: Tre Spa 01, 2014 12:05 pm
Pranešimai: 821
OT: I don't think, that FPR: 3,5bar is good for daily car. Maybe beter solution is 630cc injectors?
P.S. 220kW@ ? NM 430~450Nm?

_________________
9-5 AERO MY05 MT stage III
9-3 SS 2.2TiD economy power


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: Pir Lap 09, 2015 6:00 pm 
Atsijungęs
Lakūnas
Vartotojo avataras

Vardas: awsdft
SAAB: 9-5 AERO - Saloon
Užsiregistravo: Ket Lap 05, 2015 4:14 pm
Pranešimai: 15
As I am a member on UKSAABS most 9-5's running stage 3 in the UK are running 3.5bar fpr with NO problems, 630cc injectors is not needed for stage 3.
siemens/green giants only needed for silly big turbo's.

plus 300-310 is complete maximum for std pistons


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: Ant Lap 10, 2015 10:21 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Aurimas
SAAB: 9-5 2.3 Aero MY05
Miestas: Kaunas, Alytus
Užsiregistravo: Tre Spa 01, 2014 12:05 pm
Pranešimai: 821
I try to make that stage: intake cobra, maptun IC, intake hoses, 3" down pipe. What power do you think I'll get? I'm thinking about many Nm 8-) ~320-340hp but with stock turbo it is imposible :roll:. If it'll be mater- I have 630cc injectors. I think that 300hp is not a limit with stock pistons.
P.S. its an extreme for the stock fuel pump to work at maximum pressure all time. Its cheaper and simpler version to make stage with 3,5bar FPR.

_________________
9-5 AERO MY05 MT stage III
9-3 SS 2.2TiD economy power


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: Pen Lap 20, 2015 2:37 pm 
Atsijungęs
Lakūnas
Vartotojo avataras

Vardas: awsdft
SAAB: 9-5 AERO - Saloon
Užsiregistravo: Ket Lap 05, 2015 4:14 pm
Pranešimai: 15
aurissan rašė:
I try to make that stage: intake cobra, maptun IC, intake hoses, 3" down pipe. What power do you think I'll get? I'm thinking about many Nm 8-) ~320-340hp but with stock turbo it is imposible :roll:. If it'll be mater- I have 630cc injectors. I think that 300hp is not a limit with stock pistons.
P.S. its an extreme for the stock fuel pump to work at maximum pressure all time. Its cheaper and simpler version to make stage with 3,5bar FPR.


Ok i'll Message the tuner in england that remapped minė, 440nm seems to come to mind.
Maybe 310/315 on stock pistons yes, after that forged ones need to be fitted to stop the engine going BANG.

A stock turbo is about at its limit @ 300bhp after that a hybrid. TD04 19T is the next stage up for the figures you quote 320 -340bhp after that Garrett GT28/30 RS (disco potato) is needed for 350+ bhp

A lot of folks are buying universal frontmount intercoolers for lėss that 100 pounds then the cost of pipework on top


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 5 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007