Atsitiko taip, kad nusprogo starteris mano SAAB 9-3 1.9TID, 88kw jėgainei įkurti. Staiga gan. Vieną dieną kieme kiek sunkiau užsikūriau automobilį. Na auto stovėjo savaitę nekurtas, galvojau akumas pasėdęs, viskas kaip ir logiška.
O bet tačiau, sustojus kitame taške, bandymas užvesti buvo dar sunkesnis, bet vis dar sėkmingas. Buvau sunerimęs, kad gal akumo nepakrovė nė kiek važiuojant?
Trečią tašką pasirinkau sutoti garaže ir pasižiūrėti krovimą / akumuliatoriaus būklę. Visa laimė, kad taip sugalvojau. Užgesinus ir bandant užvesti, jau nebepavyko, starteris kažkiek pasuko bet jau net nepilną apsukimą ir tai buvo paskutinis jo sukimas.
Keistai pasirodė, kad visos kitos sistemos veikia supper, vėjelis pučia, niekas nemerdėja, nemirksi ir jokių kitų ženklų apie nusedusį akumą. Prieš tai, kai generatorius iškraudinėjo akumą, tai nusėdimas buvo akivaizdus - skydelyje mirksėjo girlianda: visos mirštančios / vėl prisikeliančios sistemos reportavo apie save klaidomis viena po kitos. Kūrimas baigdavosi rėlių klaksėjimu. Kitaip nei kad mirštant starteriui. Šįkart viskas veikė apart nepasuko starteris variklio. Beje, po kapotu buvo jaučiamas dengančių šepetėlių - angliukų kvapas.
Išėmiau starterį. Iš 1.9 TDI, 88kw jis išsiima visai nesunkiai: nereikia net duobės sakyčiau. Viską padariau "per viršų" nieko neardant, na tik tiek, kad variklio gaubtas buvo nuimtas ir akumuliatorius atjungtas žinoma
Reikia 13 rakto - atjungti "+" ir atsukti 3x starteri laikančius varžtus bei 10 rakterio atjungti bendekso ritės laido pajungimą. Taip pat reikia atkabinti nuo laikiklio 2 aušinimo sistemos vamzdelius, kad būtų daugiau judėjimo laisvės. Šiek tiek sujudinus vamzdelių laikiklius starteris vertikaliai, galine dalimi išsitraukia lauk.
Išėmęs radau, kad angliukai buvo sudilę iki minimum ribos, prie angliukų pilna suodžių+tepalo ar purvo konsistensijos.
Prikabintas failas:
radiniai.png [ 425.34 KiB | Peržiūrėta 8776 kartus(ų) ]
Visą brudą išploviau, pasimatavau starterio įvorių laisvumą - normal. Nusipirkau naujus šepetelius su laikikliu (10 eur), tiesa mačiau, kad užsakymas buvo daromas iš Lenkijos, kur dalis kainuoja vos 4.52 eur. Tiesa, galima ir vien tik šepetėlius keisti - reikia parinkti tinkamo pločio ir prisilituoti iš naujo. Dėja, neradau taip greitai.
Prikabintas failas:
issivalem.png [ 461.95 KiB | Peržiūrėta 8776 kartus(ų) ]
Starterio inkaro kontaktus pavaliau 800 švitriniu popieriumi, kadangi buvo žymės nuo prasto kontakto per paskutinius sukimus.
Prikabintas failas:
pasilyginam.png [ 469.14 KiB | Peržiūrėta 8776 kartus(ų) ]
Sutepam solidolu išvalytus dantračius, įvores. Nepamirštam nė vienos ir nepametam šrato iš centro! Uždedam atgal cilindrą su magnetais. Rekomenduoju pasižymėti magnetų cilindro poziciją - kad būtų paprasčiau po to perkišti išilguosius varžtus skersai. Dedant inkarą laikykit stipriai rankose, nes magnetai jį "įsiurbia" gan stipria momentine jėga, kurios nesulaikius galima nuskelti dantračius.
Uždedam naujus šepetelius - juos laiko įtemptus plastmasinis žiedas, kurio iškart neišimam, bet pasinaudojam tolygiai perslenkant šepetelius ant inkaro.
Prikabintas failas:
pasizymim-uzdedam.png [ 360.1 KiB | Peržiūrėta 8776 kartus(ų) ]
Uždedam galinį dangtelį, prisukame skersinius ilguosius varžtus ir 2x šepetėlių varžtus. Prieš talpinant starterį į automobilį, rekomenduoju jį išbandyti. Aš pasijungiau nuo akumuliatoriaus "krokodilus", ir daviau impulsą nuo to pačio "+" su kitu laidelių į bendekso ritę. Starteris sukosi puikiai.
Prikabintas failas:
testuojam-starteri.png [ 379.4 KiB | Peržiūrėta 8776 kartus(ų) ]
Patalpinau starterį atgal į lėktuvą ir brum brum! "C pol abaroto" kaip kad seniau. Easy fix and easy go!
Sėkmės!