Dabar yra Pen Bal 19, 2024 8:27 am

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Forumo taisyklės


Čia galite perskaityti forumo taisykles



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 73 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ket Gru 07, 2017 3:24 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Taip jau nutinka, kad daugumos draugų SAAB savo paskutinius kilometrus važiuoja į mano garažą. Šį kartą atėjo eilė Pruso/Argentum buvusiam 9000'ukui. Man šitas modelis nekelia jokių sentimentų, todėl ėmiau jį tik dėl ratų ir Trionic komplekto. Bet sveiko proto žmonės bando mane įtikinti, kad konkrečiai šito 9000 kėbulas per geras, kad kišti po presu.

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

2.3 Turbo, 147 kw, automatas. Nėra TA. Sustabdyta registracija. Neveikia APC vožtuvas. Traška viena granata. Stabdžių diskai po metų laiko stovėjimo surūdijo. Priekinis stiklas pertrūkęs. Reiktų atjungti originalia signalizaciją, nes abu savininkai sakydavo, kad kartais neidavo užkurti variklio. Bet tai nebuvo taip dažnai, kad kuris nors būtų ėmęsis kažkokių veiksmų tai problemai spręsti.

Gal kas nors nori tokio daikto už 500 eur be Aero ratų?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ant Sau 02, 2018 10:11 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Dar vienas darbelis baigtas:
Paveikslėlis

Prieš kelis metus tekio šitam 99 tvarkyti galines arkas ar tais laikais naudojau Wurth rūdžių surišėją, kurio instrukcijoje parašyta, kad ant viršaus galima dažyti, glaistyti ar kitaip apdirbinėti paviršių. Tai per kelis metus atšoko špaklius, po kuriuo radau tą pačią violetinę Wurth plėvelę. Rūdys į metalą neįsimetė, bet sukibimo su glaistu irgi neliko. Teko vėl viską nušveisti ir daryti iš naujo, tai ta pačia proga perdažėm visą kėbulą.

Na ir aišku neapsieita be techninių problemų. "Kažkas" buvo, kad net nėjo užkurti variklio. Teko atlikti nemažai eksperimentų ir darbų, bet trumpai problemų sąrašas:
1. numiręs kuro siurblys
2. pramušta babina
3. pramuštos visos žvakės ir jų tarpeliai padaryti ~0,3 mm, kai turi būti 0,9mm
4. užsikišę purkštukai.

Bosch LH 2.2 purkštukai turi purkšti ~250 cc/min, o šito 99 vienas purkštukas vos 50 cc/min prasysiojo :)
Paveikslėlis

Praskalbus ultragarsu, reikalai iškarto pasitaisė:
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ket Geg 10, 2018 8:01 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Sunku atsikratyti senų įpročių, tai vis dar rašinėju lietuviškame Saab klasikos kapinyne :)

Tarp visų eilinių OG darbų pasitaikė vienas įdomesnis projektas. Pats modelis tai visiškai jokių teigiamų emocijų nekeliantis 9000, bet pabandėm įpūsti jam šiek tiek šarmo:

Paveikslėlis
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pen Geg 11, 2018 8:52 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Žilvinas
SAAB: 900 2,3T my95
Užsiregistravo: Sek Geg 24, 2015 2:12 pm
Pranešimai: 169
nice, malonu ir man buvo prideti pirsta prie sito projekto


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Geg 14, 2018 7:47 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys

Vardas: Romualdas
SAAB: 9-5, 2.0t, MY01 (EX)
Užsiregistravo: Pen Spa 03, 2014 1:20 pm
Pranešimai: 631
Į 1000 ruošiatės ar nordšleife? :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Geg 14, 2018 9:02 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
romas rašė:
Į 1000 ruošiatės ar nordšleife? :)

Nei ten nei ten, bet arčiau Nordschleifo, nei Palangos :) Kol kas planuoja šį sezoną sudalyvauti tik Luckendorf kalnų lenktynėse ir Histo Cup etape Salzburgringe.


Haro rašė:
nice, malonu ir man buvo prideti pirsta prie sito projekto

Savininkas net nepadaręs pirmo test drive užsimanė B234 vietoj seno gero B202. Taip, kad gali tekti vėl kurį nors tavo pirštą pridėti ;)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Bir 25, 2018 3:22 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Pratęsėm dar vieno puvėko kančias šiame pasaulyje:
Paveikslėlis

Ir toliau tęsiasi komplikuotas 99 turbo gimdymas:
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ket Rgp 23, 2018 12:14 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Sunku atsikratyti senų įpročių ir vis kartas nuo karto pašūkauju Saab klasikos vakuume :)

Žodžiu TurboX konstruotas 9000 pagaliau žengė į aikštelę:
Paveikslėlis

Jau tampa tradicija, kiekvienų metų rugpjūčio pirmą savaitgalį važiuoti į Sachsonijos kalnus pažiūrėti Luckendorfer kalnų lenktynių, kuriuose šiais metais ir važiavo Made in Lithuania Saab 9000.
Užsakėm Wilwood stabdžius iš USA, bet siunta nespėjo atkeliauti, tai šitas lenktynes važiavo su standartiniais stabdžiais. Bet jei turi gerą sukibimą, tai šitoje trasoje yra tik trys posūkiai kur reikia stabdžių :)
Likus trims dienoms iki lenktynių, savininkas dar pasikeitė didįjį alkūninio riebokšlį, bet tepalas ir toliau varvėjo. Mano spėjimas, kad leidžia per variklio bloko šoninį dangtelį, bet nebuvo laiko gilintis, tai apkaišė skudurais, kad per tech komisiją po mašina nebūtų balos ir ready to go. Dar viena problema buvo, kad turba nepūtė daugiau kaip 0,8 Bar. Nutoliniu būdu badžiau padėti išspręsti šitą bėdą, bet nesigavo. Kartais neturiu kantrybės aiškinti elementarių dalykų :oops:
Treniruočių važiavimo nemačiau, bet pirmą įskaitinį važiavimą mačiau. Iš karto įtartinai pasirodė variklio balsas, jautėsi kažkoks pulsavimas. Tą dieną daugiau važiavimų nebuvo, todėl vakare kai atidarė padocką nusprendėm išsivaryti Saab ir pabandyti išsiaiškinti kame problemos. Tam kad įsitikinti, kad pati turba veikia, numoviau šlangutę nuo wastegate ir važiuojant buvo galima su gazu kelti slėgį iki pat fuel cut 1,54 Bar. Šiek tiek pavartęs krištolinį rutulį sukeičiu Wastegate ir Return šlangutes ant APC vožtuvo (Trionic8 vožtuvas su Haro adapteriu/konverteriu). Ir pyst, turim stabilų 1,4 Bar slėgį. Jokių pulsavimų.
Kitą dieną laukia antras įskaitinis važiavimas. Mano spėjimas buvo, kad atlošim bent tris sekundes. Bet kai Saab pralėkė trasa, vaizdelis buvo stipriai geresnis ir pasirodo antras važiavimas gavosi 10 sekundžių geresnis.
Paveikslėlis

Savo klasėje atsilikom tik nuo Mitsubishi Mitsubishi EVO 7, kuris nesuprantu kodėl, bet kiekvienais metais važiuoja oldtimer klasėje ir nuo BMW 2002 Tii su V8 4,4 varikliu. O smagiausia, kad niekas nesulūžo :)

Po savaitės Saab 9000 sudalyvavo track day Salzburgring'e, jau susidėjęs Wilwood stabdžius. Gyvai nemačiau, bet pasakojo, kad ne tik oldtimer klasėje visai neblogai pasirodė. Tik jei trijų minučių kalnų lenktynėse dar laikė gatvinės Achilles padangos, tai žiede po kelių ratų pradėjo tirpti guma :)
Paveikslėlis
Paveikslėlis

To be continued...


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Rgs 03, 2018 11:10 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Aleliuja, po daugiau nei pusės metų... baigiau :oops:

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Paskutinėm savaitėm jau negalėjau į jį žiūrėti. Dar paaiškėjo, kad variklio grandinės parazitinis šliaužiklis (chain guide) perlūžęs per pusę :cry: Norint jį pakeisti reikia iškelti motorą ir atidaryti variklio bloko šoninį dangtelį. Dantis sukandęs padariau tai. Tada test drive ir ple, buksuoja originali sankaba :evil: Dar vienas vakaras garaže ir didesnė sankaba nuo 900 8T įdėta. Vėl test drive ir vėl buksuoja... Kaip tik tą vakarą Haro buvo pas mane svečiuose, tai priėmėm sprendimą nespausti maksimumo iš variklio, nes seno tipo pavarų dėžė, kuri vietoj grandinių turėjo byrančius dantračius gali ilgai nelaikyti, o ir 8T (buvęs su APC, tai suspaudimas didesnis ne prieš APC) variklis be intercoolerio kartais sudetonuodavo prie redline rpm ir 0,55 BAR. Žodžiu prisukom slėgį iki 0,45, pora laipsnių pavėlinom degimą, 1/5 apsukimo pariebinom kuro ir sankaba nebebuksavo, detonacijos nebebuvo, bet 44 metų automobilis dar visai smagiai lekia :)

P.S. sankaba buksavo, nes smagratis, diskatorius ir diskelis tikriausiai papuolė iš skirtingų automobilių, tai tikiuosi po kelių šimtų km paviršiai prisidirbs ir laikys normaliai.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ket Spa 25, 2018 2:57 pm 
Atsijungęs
Lakūnas

Vardas: Audris
SAAB: SAAB 900, MY96
Užsiregistravo: Ant Geg 19, 2015 9:41 am
Pranešimai: 59
Pažiūrėjau skelbimą mobile.de. Kaina gerulė tik užkliuvo paraudonintas langų apiplovimo skysčio bakelis. Įtariu dar prieš tave kažkas jį raudonais dažais apipūtė...


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Spa 29, 2018 9:06 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Audriss900 rašė:
Pažiūrėjau skelbimą mobile.de. Kaina gerulė tik užkliuvo paraudonintas langų apiplovimo skysčio bakelis. Įtariu dar prieš tave kažkas jį raudonais dažais apipūtė...


Nu kainą čia mano dealer'is sugalvojo:) Man tą mašiną sutverti kainavo 5k Eur ir 500 darbo valandų.
Prieš mane šitas sabukas buvo tikrai tragiškai nudažytas su kažkokiais emaliniais grindų dažais, kurie dar iki dabar veliasi šveičiant ir tirpsta ant viršaus užpurškus ko nors su skiedikliu. Tarpdurių gumos, lempos, laidai viskas buvo apdažyta, bandžiau ir langų bakelį nuvalyti, bet nusprendžiau kad po valymo jis dar baisiau atrodys, tai palikau kaip yra :roll:

Po tikros Saab klasikos, atėjo eilė užsiimti kažkuo nuobodesniu, Saab 9000 TCS amputacija :|
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Sau 07, 2019 4:27 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Tęsiu lietuviškos Saab klasikos nekrologą:

Paveikslėlis
Saab 99 Turbo replika rado naują savininką, kuris jį naudos senovinių auto ledo lenktynėse vietoj 96
Paveikslėlis
Žmogus sakė 96 yra beveik tobulas automobilis ledo lenktynėms, tik šiek tiek trūksta galios. Todėl tikisi, kad su 99 Turbo bus taip pat gerai, tik šiek tiek greičiau :)

Dar vienas prikeltas kasdieniam naudojimui. Tradiciškai visos keturios arkos buvo nupuvusios, galiniai lonžeronai irgi kiauri, bagažinės kampai prie ratų arkų taip pat išpuvę. Suvirintas, padažinėtas, nupoliruotas, išvalytas...
Paveikslėlis

Šiuo metu baigiu surinkti eilinį OG po pilno kėbulo dažymo:
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ant Sau 08, 2019 10:28 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Giedrius
SAAB: 900; 9-5
Miestas: Jonava
Užsiregistravo: Pir Spa 06, 2014 11:32 am
Pranešimai: 480
Smagu, akis paganyt :) . Pagarba, lenkiu savo žilą galvą.

_________________
900 T16 convertible MY89
9-5 Turbo6 Aero XWD MY11 Stage1


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 73 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007