Dabar yra Ant Geg 07, 2024 7:52 am

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Forumo taisyklės


Čia galite perskaityti forumo taisykles



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 73 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3, 4, 5  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 06, 2017 3:54 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Nors forumo klasikos skyrelis beveik nejuda, bet bent jau musu garaze pastoviai buna vienas kitas OGis prie kurio tenka prikisti nagus. Tai sumasciau sukurti atskira tema, kur pasidalinsime yspudziais, atradimais ir pan.
Dabar vienam OGiui dedam Trionica, tai vakar nusiemiau bufery kad primatuociau IC nuo 9000 ir ziuriu kazkoks svetimkunis pritvirtintas virs tempimo kilpos:
Paveikslėlis

Pirmas klausimas: kas tai? (jei neatspesit, atsakyma pateiksiu veliau su kita nuotrauka)
Antras klausimas: ar taip budavo orginaliai? :scratch:

Audriss99 rašė:
Tingiu knistis; užglušintos kažkokios kondicionieriaus liekanos?


Atsakymas:
Paveikslėlis

Speju kad cia kazkurio savininko improvizacija :)

Audriss99 rašė:
Dar tokio kondicionieriaus nemačiau...

PRUSAS rašė:
Gal OG savininkai paneigs /patvirtins ar tai gamyklinis sprendimas :-D



Sukisti 9000 IC OGiui tarp radiatoriaus ir lempu galvosukis nesudetingas, bet jei automobilis yra su oro kondicionieriumi, uzdavinys iskarto pasunkeja. Teko patraukti radiatoriu per tris cm artyn link variklio, tiek pat suleisti gilyn kondiskes radiatoriu, kad tilptu IC. Orginalus ventiliatoriai nebetelpa, todel teko deti viena plona Spal ventiliatoriu is priekio:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Dabar laukia naujas issukis, kaip perdaryti skyvus, kad kazkas suktu kondiskes siurbly. Dedant Trionico zieda teko nuimti papildoma kondiskes dirzo skyva nuo alkininio skyvo:
Paveikslėlis

Organu donoryste yra geras reikalas :) Projekto amputuotu arku fragmentai prigyja jau treciam OGiui:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Ant antifryzo siurblio skyvo prikonstravom antra toky paty skyva per 13 mm adaptery ir pagaliau kondiskes siurblys vel sukasi :)
Paveikslėlis

Pries pora savaiciu, nuveziau pusantros pavaru dezes vienam meistreliui gimtineje. Viena paberta deze buvo is projekto su nusuktais ketvirtos pavaros dantimis, o kita buvo is balto donoro, kurio deze pasak vilnieciu jau kazkas bande du kartus perrinkineti. Tai skrodimas parode, kad is jos nieko nelike. Trecios pavaros sinchronizatoriaus fiksacinis plieninis ziedas issokes ir papuoles y dantraciu mesmale, tuo paciu nulauzdamas keliu krupliu dantis. Is jo beliko kruvele metalo drozliu nusedusiu dezes dugne. Pabegusy sinchronizatoriaus zieda irgi gerai nutarkavo ir jo bronzines drozles taip pat sekmingai nusedo dezes dugne. Ant galinio dezes dangtelio buna plasmasinis filtras/atstoinikas, kuris kaip suprantu ir yra tam kad ten nusestu visos siuksles, bet sitoje dezeje to daikto jau nebebuvo, kazkas pamirso ydeti :)
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Pamatavom, kad visi sinchronizatoriai sitoje dezeje yra vienodo dydzio ir fiziskai tinka y bet kurios pavaros pora. Tik trecios pavaros ziedo isoriniai dantys platesni uz kitu pavaru, bet ju paskirtis tik uzlaikyti tepala kai sinchras jungiant pavara pristabdo/pagreitina jungiamos pavaros dantraty. Tai priejom isvados, kad galima imti bet kurios pavaros sinchrus ir deti ten kur ju reikia. Meistrelis pasakojo kad senais laikais panasiai budavo su audi dezem tai jie irgi dedavo sinchrus nuo kitu pavaru ir sekmingai vaziuodavo. Gal kas esat bande deti naujus 1/4 pavaros sinchrus y 2/3/5 pavaras?

Vytasin rašė:
Buksiravimo kilpas, žiūriu, amputavot... Ir kokie tolimesni pamastymai? Evakuatorius, jei ką?


Kilpa privirinau y nauja vieta:
Paveikslėlis

Pasistengus galima prakisti buksyro kably pro buferio groteles:
Paveikslėlis

Sabukas jau linksmas, tik senajai sankabai nepatiko Trionic Stage2 ir ji labai greitai nusibaige :)
Paveikslėlis

Ir sy karta y musu garaza pasilinksminti uzsuko Saab 99, kuriam reikes irgi siek tiek gyvasties ypusti:
Paveikslėlis


Audriss99 rašė:
maiklas rašė:
...Ir sy karta y musu garaza pasilinksminti uzsuko Saab 99, kuriam reikes irgi siek tiek gyvasties ypust...


Jei kas dar nežinote - čia tas pats Artūras; gal prieš dešimtmetį iš Vokietijos atvežtas į Lietuvą, paskui išvežtas į Vokietiją, dabar trumpam sugrįžo ir po "upgreido" vėl keliaus į Vokietiją... na ką čia dar suvėlus...



Pagaliau prasidejo darbai su 99.

Letasis atmosferikas out:
Paveikslėlis

Ir greitasis turbavykas clean:
Paveikslėlis

Ta pacia progra perdazysiu variklio skyriu, kad rudys akiu nebadytu. Jau dabar matau, kad akumuliatorius nebetilps orginalioje vietoje, teks kazkur kitur jy patalpint. Kazkaip reikes sugalvoti, kaip suinstaliuoti IC, kad negadintu vaizdo.


Recipientas paruostas, kita savaite bus galima primatuoti nauja turbo sirdy :)
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Siek tiek progreso.

Variklis viduje, viskas labai tampriai sukista, tikiuosi kad variklis labai daug nesimaskatuos y sonus ir niekas nieko nelies:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Netgi teko pakeisti orginalia H4 lempos fyske, kad lempa tilptu pries IC, nes nors per 5mm pakeitus IC vieta, nebeuzsidaro kapotas :)
Paveikslėlis

Siame automobilyje, visos gyvenimo rudys susimete y gala:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis


To be continued....


Romeo rašė:
Man visąlaik įdomu buvo kiek praeis laiko iki sekančio rūdžių skverbimosi po tokių darbų?

maiklas rašė:
Audriss99 rašė:
Nuo 2 iki 4 metų :-D


Na jei tavo prilydyta bitumine stogo danga ant rudziu laike 4 metus, tai mano naujas metalas manau bent 5 metus laikys :)

Romeo rašė:
Čia su eksploatacija žiemą?


Audris daugiau galetu papasakoti, pries kiek metu buvo jau lopytas ir kaip nuo to laiko eksploatuotas sitas sabukas. As galiu tik pasakyti, kad padarytas buvo labai nevykusiai, nes paliktos visos rudys, o tiesiog pritaskuoti nauji skardos lopai uzdengiant rudis, tai po tais lopais tik dar labiau viskas pradejo rudyti ir dabar tenka viska pjauti lauk ir delioti puzzle is naujos skardos. Bet matau kad visu rudziu ispjauti jau nepavyks, tai tik didziausius zidinius amputuoju ir visos viltys y visokias antikorozines smalas, kurios gal siek tiek prates puvancio metalo gyvenima :)


Audriss99 rašė:
Aš tik 2 metus jį turėjau; prieš mane kažkas pritaškavo. Tas kažkas tai tie, kurie jį tam tikrą laiką turėjo. O seka labai įspūdinga: Audrimantas, vardą pamiršau, Audrimantas/Virgis, Montė, Audrimantas... Čia ne visas sąrašas; kažkas tarpuose dar epizodiškai juo važinėjo... Aš pirkau nujodytą; bandžiau lopyti; pinigų krūvą sukišau... Iš tiesų jį reikėjo išmesti...Buvo Artūras, o dabar jį reikėtų pavadinti Terminatorium.



Khary900 rašė:
Ne tik smalas, bet ir rūgštinis gruntas...o tam kad ilgiau laikytu tai ir virinimo technologiją keisti reikėtu, bet manau čia tas nelabai aktualu šiam projektui. ;)



Letai bet projektas juda link finiso. Uzvirinta paskutine matoma skyle:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Pries pora dienu jau net isgirdom T16 variklio balsa. Kol kas tik ant laisvu sukiu ir tik pora sekundziu, nes nera duslintuvo ir vakuumai dar ne visi suvedzioti, bet jau ramiau, kad su elektra viskas gerai. Prasidejo custom duslintuvo gamyba, taip atrodys Saab 99 T16 down pipe:
Paveikslėlis


O cia planai ateiciai:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Tadelis rašė:
Ziurejau as i ta saba ir galvojau, buciau lietuvoje, nupirkciau:) idomu,kaip antras atrodo:)) sekmes!


Rudik rašė:
Prikolnai mes atrodem... :-D

Tadelis rašė:
Galima gal nuotrauka, kaip atrode antrasis sabas ?:))

Audriss99 rašė:
Jis vis dar atrodo; o jo vaizdelį galiu papasakoti: tamsiai pilkas metalikas; 5-duris, palankstytas, pavargęs, papuvęs kėbulas, be salono, be galinio bamperio, be lempų ir radiatoriaus... Greitai bus be variklio ir be kolonėlės. Pratęsti galėtų Maiklas.



Kai telefonu pasakei kad atvaziuosi su autobusiuku katafalku, pamaniau kad juokauji, bet kai gyvai pamaciau laidojimo ir kremavimo reklama ant transporterio sono tai net juokas paeme :)

Jau zadejau instaliuot APC y 99, bet pasirodo neturiu boost pressure sensoriaus. Gal pas ka nors yra toks daigtas uz pinigus?

Viena beda ne beda. Sankaba neissimina iki galo. Keisdamas variklius net nebuvau atjunges sankabos cilindru, o dabar palikus deze kuri buvo 99 ir uzdejus varikly su sankaba is 900 T16 numynus pedala iki dugno sankaba vistiek kabina. Bandem nuorinti visokiais budais, ir su vakuumu ir su slegiu, bet niekas nesikeicia. Buvo isdiles pedalas, uzvirinau ir pragreziau naujai, dabar sankabos pagrindino cilindro stumuokliuka su pedalu sustumiu iki galo, bet niekas nepasikeite.
Paveikslėlis
Paveikslėlis

VBS lygio hipoteze, kad 99 pagrindinis sankabos cilindras yra trumpesnis ir jo eigos neuztenka isminti 900 sankabos, nors pagal detaliu katalogus tai cilindrai tokie patys yra 90 99 ir 900... Gal kas kokiu genialiu pasiulymu turite?

Rudik rašė:
Master cilindre, gali buti iskorodaves koks plemas (jai ilgai stovejo su senu skysciu). Pedala, kadais, ir buvau taip pasidares, ismale po menesio, rek pakist koki kietesni metala i atramos veita arba det ivore, kaip pas 900 vielesniu MY (modefikuotas pedalas).



Keista kad pries tai buvuso atmosferiko sankaba issimindavo pilnai net su isdilusia pedalo skyle. O be darbo tas cilindras pastovejo pora menesiu kol uztrukau su kebulo darbais. Nu bet matomai teks lysti ir prie pacios sankabos ir prie master cilindro salone :|

Isdilusia pedalo skype priliejau su kempu pilna metalo, tai paskui kai reikejo 8mm skyle isgrezti, net prakaitas ismuse, dar nepagalvojes karsta metala apipyliau vandeniu, kad greiciau atsaltu tai matyt uzgrudinau :) Nu bet jei greitai issimals, reikes ka nors rimciau sumastyt.

Atmosferiko ekovakuumetery pakeiciau VDO stiliaus boost gauge:
Paveikslėlis

P.S. po APC ir LPG sistemu instaliavimo nustojo veikti tachometras :evil:

Rudik rašė:
Buvo dar, ir butent pas 99, luzus spiruokle, viduje master'io, kuria grazina stumuokliuka i pradine padeti, pedala isorine spiruokle atitraukdavo, o stumokliukas prarado puse eigos. Irgi korozija, "dregno" skyscio ir ilgu prastovu pasekmes. Masina turi judet, arba turi but uzkonservuota. :)


Geda, bet tenka pripazinti savo klaida :) Dar pries savaite kai keitem eiline deze TurboX projektui, Prusas klause kuria puse deti sankabos diska, tai as pasijuokiau kad jis skaityt nemoka, kur parasyta "gearbox side", bet pats tai sugebejau ydeti diskely atvirksciai :oops: Demferines spyruokles vos vos lietesi y smagracio/alkuninio varztus ir to uzteko, kad ismynus sankaba, diskas nenustotu suktis ir neleistu yjungti pavaru. Zodziu, apverciau diska ir sankaba veikia gerai, bet tada paaiskejo kita beda. Variklis kuriasi, dirba, reaguoja y gaza, pradeda vaziuoti, bet vos tik ysiurbimo kolike vakuumas pereina y slegy variklis pradeda tampytis, purtytis, duslintuve saudyti ir toliau nebevaziuoja. Sudejau naujas NGK zvakes, laidus, paskirtymo dangtely, skriejika bet tas pats sudas. Savaitgaly buvau gimtineje, tai is kito OGio pasiemiau kuro slegio reguliatoriu, purkstukus, oro srauto matuokle, paskirstytoja bet nei viena is situ detaliu jokio kintamo poveikio nedave. Zaidziau su vakuumais, atjunginejau kuro slegio reguliatoriu, paskirstytojo ankstinima.. same shit...
Kuro siurbly dejau is Jetronico ir dar buvau nuvezes restauruoti, tai nelabai tiketina kad jo nasumo neuztektu. Bet matyt teks deti manomnetra y kuro sistema ir ziureti kas darosi su slegiu vaziuojant. Bet tas variklio purtymasis man labiau panasus y degimo bedas nei y kuro misinio. Tik nelabai suprantu, kodel viskas prasideda tik tuomet, kai kolike slegis pasiekia atmosferos slegy :|
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Nu jo, atrodo graziai, bus bent gera kiemo dekoracija jai neprades vaziuot :)
Prie variklio gelezies nekisau nagu, nes buvo garantuota kad tas motoras pries issimant puikiai vaziavo. Tai mietkiu net netikrinau. Visa ipurskimo ir uzdegimo sistema sudeta ta kuri buvo kartu su varikliu. Komutatoriu del viso pikto savaitgaly irgi pasiemiau is donoro, bet dar nebandziau pakeist. Kaip suprantu, sitoje sistemoje vakuumas/slegis tiesiogine ytaka turi tik degimo kampui per paskirstytoja ir kuro slegiui per kuro slegio reguliatoriu. Jei sitie atpuola, tai kas dar gali knisti prota numynus gaza ir dingus vakuumui kolike :?:

rudik900 rašė:
Po sankabos, net bijau kazka spelioti... :? Parasyk, bent, kokiu metu ten viskas sudeta, Lucas, LH?


Audris irgi juokesi, kad po sankabos dabar is manes visko galima tiketis :)
Variklis isimtas is 900 T16 '85 metu. Senasis Bosch LH 2.2


rudik900 rašė:
maiklas rašė:
...
Variklis isimtas is 900 T16 '85 metu. Senasis Bosch LH 2.2

Tai gerai, kad senasis, iki tam tikru metu... :) Koks LH kontrolerio numeris?


Pamirsau paziureti koks kompo kodas, nes nelabai buvo kada:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

jau kai antifryzas ne garuot o srovele is duslintuvo pradejo begti, nebeliko nieko kito kaip lupti galva. Tik dabar klausimas, ar prapusta tarpine galejo taip ytakoti variklio darba ir ja sutvarkius nebeliks problemu :roll:

Rudik rašė:
Kaip pas jus reikalai su "sexu"? :-D Kiek is foto matosi, "antifryzas" i degimo kameras nepatekdavo.


Galva perrinkau ir uzmoviau atgal ant variklio. Savaitgalis labai uzimtas buvo, tai pritrukau gero pusvalandzio iki uzkurimo. Rytoj vakare jei niekas nesugriaus planu, tureciau pabaigt viska sujunginet ir bandysim kurti. Laikau spygas, kad tik gelezies remontas padetu ispresti visas traukuliu priezastis.
Antifryzas ne tik y degimo kamera patekdavo, bet net ismetimo kolike radau skysto antifryzo, nors pries ardant variklis buvo gerokai pasiles :) O pries nukeliant galva matavom kompresija, tai ykisus kompresometra y pirma cilindra ir sukant starteriu matesi kaip issipletimo bakelyje burbuliuoja antifryzas :)
Paveikslėlis

P.S. Kai ydejau T16 motora y 99 kebula dar pasijuokiau kad uzjauciu ta meistra, kuriam teks aplink varikly krapstytis, tai dabar pats tarkuoju rankas bandydamas kur nors prieiti. Turbut visi zinot tuos du 8 mm varztus, kurie verzia variklio galva prie bloko is apacios, toje puseje kur eina grandine. Tai vieno is ju ysukti zmogaus rankom neymanoma, reiktu arba dar pora sanariu dilbyje ysitaisyt arba visai kaulus issiimti :) Tikiuosi per ten labai nesitepaluos, nes iskelinet motora del vieno supersto varztelio neturiu noro.

rudik900 rašė:
Jei butu vare "antifryza" i kamera, pastaraja atrodytu kap nauja, tai, arba nevare, arba tik pradejo varyt... Dabar neaisku del trurkciojimo, visai nevaziuodavo, ar trys-keturi cilindrai?



Nu kad tarpinei buvo like nedaug gyventi tai aisku, siaip ar taip butu reikeje nukelineti galva sitam varikliui greitu metu. Bet mane irgi kankina abejones, kad tas antifryzas y cilindrus pradejo teketi tik po pavaziavimo su traukuliais, ir tarpines bedos yra tik pasekme, o ne priezastis.
Pabandysiu apbibudinti ta "nevaziavima": ant laisvu sukiu variklis dirba graziai, y gaza reguoja, gali sukius uzkelti iki redline viskas ok. Pradejus vaziuoti ir gaza nuspaudus tiek, kad ysiurbimo kolike nebelieka vakuumo staiga pradeda tampytis ir saudyti is duslintuvo. Kadangi duslintuvas kolkas tik puses metro downpipe tai per kriokima nelabai eina girdeti pacio variklio darbo. Pries keliant galva, pasijungiau duju kompa ir vaziuodamas pasiziurejau benzino purkstuku atidarymo laikus. Ant laisvu sukiu buvo apie 4 ms, o pradejus vaziuoti laikai pakyla iki 6ms ir paskui kiek bespaustum gaza laikai daugiau nekyla, o tik dryginasi variklis. Nusipirkau manometra kuro slegio matavimui, bet dar nespejau jo prikonstruoti, tik kai pamaciau purkstuku atidarymo laikus suabejojau kad gali buti kaltas kuro slegio trukumas. Dar nebandziau pakeisti ECU, bet kazkada reikes gryzti y gimtine ir pasiimti ECU is kitos masinos, nes turbut jau viska kaitaliojau, liko tik ECU nekeistas.

P.S. jei gerai pamenu, ECU paskutiniai skaiciai 533

Rudik rašė:
maiklas rašė:
..... ECU paskutiniai skaiciai 533


'86 B202L :
purkstukai ...706
osm ...005
fpr ...255 (2.5 bar)

ant laisvu apie 2.2ms.



Taip, tokie komponentu kodai. Ir visus situos komponentus isbandziau nuo kitos masinos. Aisku tos kitos irgi nesu mates vaziuojancios, gal abiejuose masinose yra tokia pati beda, bet as tuo nelabai tikiu. O mano matytos 4 ms buvo ant nepasilusio variklio ir ismetime jautesi kad per riebu, bet keista buvo kad vaziuojant nepavyko padaryti daugiau kaip 6 ms, nors is leto begejantis galima sukius kad ir iki 4000 rpm uzkelti...
Vakar baigiau montuoti galva ir padariau trumpa test drive garazo kieme. Antifryzas nebegaruoja is duslintuvo, bet traukuliai liko. Kol kas teks apleisti sito rebuso sprendima ir testi darbus prie kebulo, dar like siokiu tokiu smulkiu darbeliu. Savaitgaly parsivesiu kita ECU ir jei sitas nepades, tada lauzysiu galva toliau. Reikes pastudijuoti 99 ir 900 uzdegimo sistemu schemas, gal ten pravodkeje kokiu skirtumu yra. As tik sudejau uzdegimo sistemos komponentus nuo T16 motoro, o visus laidus palikau orginalius 99.


Audriss99 rašė:
rudik900 rašė:
Is kur signalas dabar ateina LH'ui?


Iš 5 diagnostikos pino kiek žinau.


Taip, RPM signala paemiau is 5 diagnostines rozetes kontakto. Is ten pat RPM signala padaviau LPG ir APC sistemoms. Pirma karta pasijungus LPG programa, kompas rode dvigubai didesnius sukius nei yra is tikro. Audris sake ir ant jo Trionic tokia pati duju iranga kartais rodo didesnius sukius nei yra is tikro, todel to nesureiksminom.
Dar vienas pastebejimas prie to pacio, gal nesusije, bet dabar uzkurus varikly ir pagazavus iki kokiu 3000 rpm pradeda klapseti APC voztuvas. Pirmajame mano turetame OGyje APC klapset pradedavo sukius uzkelus vos ne iki redline. Gal vis tik kazkur beda su RPM signalu?
Isiminejant senajy varikly teko kartu ismesti ir slangines dujas, kurias kazkas dar Lietuvoje junge. Kadangi zinojau, kad nereikes man senu duju irangos laidu, tai juos iskarpiau ir ismeciau. Veliau paaiskejo, kad kazkokiu budu orginalus tachometro maitinimo ir rpm signalo laidai buvo uzjungti kartu su duju laidais. Audris dar minejo, kad kazkelintam sito 99 savininkui Lietuvoje buvo bajeriu kad is duju perjungus y benza nustodavo veikti tachometras :)
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Laidus atsirinkau, tik dar nepajungiau prie +12V ir RPM signal.


Aciu visiems uz idejas, bet kaip visada pasimoviau ant elementaraus dalyko. Ir perfrazuojant sena anektodu knygos fraze, vakaryksty susitikima garaze butu galima pavadinti "ir cia priejo Prusas" :)
As kai gavau sita varikly su visa pravodke, truko Main reles, tai as nesigilines paemiau kita tokia pacia is lentynos ir ykisau y fyske. Ir tik vakar suzinojau, kad tos dvi reles (Main ir Fuel) yra su dviem NO (normal open) kontaktais, o ne vienu NC (normal close) ir vienu NO kaip dauguma kitu. As jau turbut mintinai ismokau LH wiring diagram ir simta kartu ziurejau y tas Main ir Fuel reles, ziurejau kur koks laidas eina, bet kad ten net nupiesti akivaizdziai du NO kontaktai, kazkaip nekreipiau demesio.
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Tai su netikusia rele gavosi taip, kad kol degimas isjungtas, oro srauto matuokle gauna maitinima, o uzkurus varikly jai atjungdavo maitinima. Dabar aisku, kodel ant laisvu sukiu maciau 4 ms purkstuku laikus, o ne 2,2 ms kaip Rudikas sako ir aisku kodel daugiau 6 ms nekilo, nes vaziavau ant "limp home" rezimu.

To be continued....

Audriss99 rašė:
Vakar jau rezgiau mintį kaip su kompresorium paduoti orą į matuoklę ir matuoti jos rodomą įtampą... Bet taip ir nepaskambinau pagalvojęs kad čia gana sudėtinga; tą mintį palikau ateičiai. Gerai kad Prūso brainstormingas padėjo. :-D



Taupydamas laika ir nervus, nuvariau 99 y Duslita, kad sukonstruotu nauja ismetima. Ir likau maloniai nustebintas, kai radom orginalu turbo OGio galiny bakely ir firminy SIMONS paskutiny vamzdy. Per vidury dar ydejom ilga rezonatoriu nuo kazkokio naujesnio Saab ir gavosi labai nebloga ismetimo sistema.
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Audriss99 rašė:
Tokia komponavimo sistema turi labai juokingą pabaigą... ji pavirsta arklu. Vokietijoj manau žmonės tvarkingi ir šiam 99 tai negresia, bet Lietuvoj... buvo toks juodas 99. Duslė per sujungimą nupuvo, vamzdis nurkrito, įsispyrė į asfaltą ir sulankstė galinės ašies balkį...


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 06, 2017 10:06 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Saab 99 T16 projektas jau kaip ir baigtas :)

Paveikslėlis
Paveikslėlis

Isvaziavo atgal y saly, kur nera greicio apribojimu :) Lietuvos keliuose daugiau 160 km/h nedrysau ysibegti, bet manau sabuko savininkas patikrins kiek bega sitas T16 su 1Bar ir ilgom pavarom :)


Myndoza rašė:
Ir negaila atiduot? :shock:


Nebuvo gaila pries pora metu kai ja pardaviau ir dar labiau negaila dabar kai padarem viska ko norejo savininkas. O ir pradejo atsibosti y darbu pabaiga, tai dabar pora savaiciu poilsio nuo garazo ir reikes vel koky projektely pradeti :)

Visada norejau tokio lipduko:
Paveikslėlis
Atskrido is Islandijos per tris dienas :)

Tiuningas:
Paveikslėlis

Kazkaip buferis tik gadina vaizda:
Paveikslėlis


Naujas projektas:
Paveikslėlis

Uz kokiu dvieju, triju menesiu turetu gautis blink blink T16 sedanas :)



Atsiimu zodzius del dvieju, triju menesiu :) Is paziuros kebulas atrodo labai neblogai, maniau kad kempo net nereikes pakurti. Sio savaitgalio planas buvo isvalyti variklio skyriu nuo rudziu ir nugruntuoti. Bet pakrapstes desines puses arka ir sakes tvirtinimo vieta, pradejau lipdyti eiliny OG puzzle :)
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Visas arkos kantas buvo meistriskai nudrebtas is stiklo audinio, kury teko pakeisti svieziu metalu :)

Variklio skyrius kazkada jau buvo dazytas, o pries dazyma nupustas storu purskiamo glaisto sluoksniu:
Paveikslėlis
Pradejau bruzinti su vieliniu sepeciu ant bulgarkes ir supratau, kad jau gana to anonizmo, laikas pereiti i nauja lygi:
Paveikslėlis
Tai dabar garaze turiu nuosavas kopas, bet uztat skardos valosi kur kas geriau:
Paveikslėlis
Paveikslėlis



rudik900 rašė:
Rudik's "speedpartsshop" sveikina jusu garaza su artejanciais Sv.Kaledom ir Naujais metais!
Maziau kuprotu boost'o kreiviu ir tvirto metalo! :santa:


Dekui uz palinkejimus. Matosi, kad is patirties zinai, ko klasikiniams OGistams labiausiai reikia :) Tai tau irgi stabilaus boosto be tepalo kolike ar detonacijos kameroje, tvirtu dantu dezeje ir geriau jau tegul dega padangos o ne sankaba ;)


"Ledinis" OGio kebulas tirpsta kaip sniegas per Velykas :) Eilini karta likau suzavetas spakliuotojo darbu, kuris pries tai tvarke sita kebula :)
Paveikslėlis

Eilinis puzzle:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Kol virini isorine arka, tai tyskantis metalas nudegina tik rankas iki alkuniu ir kojas batuose, bet kai reikia trilinkam palysti po arka ir viduje privirinti vidine arka, tai ne tik kiausiniai nusvyla, bet ir ant akiu voku turiu pora nudegusiu vietu :pirat: Ne visur galva su skydeliu telpa :)


Kadangi vairuotojo durys buvo visiskai supuvusios, Rudik atidave vienas is pirmo zvilgsnio pusetinai issilaikusias. Pradejus sveisti paaiskejo, kad jos jau buvo tvarkytos storu sluoksniu spakliaus:
Paveikslėlis

Teko imti jau nurasytas duris, kurios atliko nuo 99 T16 projekto:
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Kol kas darbai buvo gerokai apstoje, nes siekiant optimizuoti veiklos kastus, buvo nuspresta persikraustyti i kita pigesni ir arciau namu esanti garaza:
Paveikslėlis
Taip pat parsiveziau donora, kurio variklis ir pavaru deze persikels y sedana:
Paveikslėlis


Kadangi vairuotojo durys buvo visiskai supuvusios, Rudik atidave vienas is pirmo zvilgsnio pusetinai issilaikusias. Pradejus sveisti paaiskejo, kad jos jau buvo tvarkytos storu sluoksniu spakliaus:
Paveikslėlis

Teko imti jau nurasytas duris, kurios atliko nuo 99 T16 projekto:
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Kol kas darbai buvo gerokai apstoje, nes siekiant optimizuoti veiklos kastus, buvo nuspresta persikraustyti i kita pigesni ir arciau namu esanti garaza:
Paveikslėlis
Taip pat parsiveziau donora, kurio variklis ir pavaru deze persikels y sedana:
Paveikslėlis


Registruoju siek tiek progreso.

Variklis inside:
Paveikslėlis

Siek tiek sveriamu stabdziu:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Uzliejau radiatoriaus skyle su cold weld epo klijais, tikiuosi laikys:
Paveikslėlis

O cia taip atrodo custom Wastegate kronsteinas, norint prasukti Mitsubishi turbos saltaja kriaukle:
Paveikslėlis
IC tradiciskai desiu nuo 9000 ir jo vamdziai pasijungs apacioje, tai kad nereiktu daug raityti turbo-IC vamzdy, geriau prasukti salta puse taip kad isejimas ziuretu zemyn. Kaip vienas filosofas man vis kartoja: samadielkino gyvenimas gyvenimas ydomus ir pilnas issukiu :)

Dar apie samadielkas. Gavau sita OGy be kapoto atidarymo troso. Ardydamas masinas, sito daikto niekada nepasilikdavau, nes dar nei karto nereikejo. Tai sy karta reikia kazka suburti. Sedanas buvo karbiuratorinis ir turejo patsoso rankenele salone, kuri su tokiu paciu ilgu trosu darinedavo karbo sklende. Galvojau sita pritaikysiu kapoto atidarymui, bet ir tas vos vaiksto sarve, ilgai nelaikytu. Tada kazkaip sove geniali mintis panaudoti dviratiny sarva ir trosa. Nuvarau snd y dviraciu parduotuve, bandau pardavejui isvardindi ko man reikia, o tas tiesiai ir klausia: gal peugeot kapota atidarinesi su tuo trosu? Supratau kad ta mano ideja nifiga nestebuklas, o jau seniai isbandytas reikalas :) Tai 5 EUR ir turiu puiku kapoto trosa:
Paveikslėlis


Su dazymo darbais pagaliau baigta. Reikes tik pripusti visas ertmes vasko ir pabandyti supoliruoti neisvengiamas garazo dulkes ant naujai nudazytu pavirsiu. Paskutine detale buvo kapotas, tai cia irgi kazkas jau buvo pasistenges anksciau. Teko pjauti salin visa spakliu su rudimis po juo ir lipinti puzzle is dvieju kapotu.
Paveikslėlis
Paveikslėlis

O vakar pagaliau isgirdau variklio balsa. Dar tik kelias sekundes, bet ir to uzteko, kad pamatyti varvanty vairo stiprintuvo skysty per koloneles velenelio puse. Turiu dar pora tokiu paciu nebandytu koloneliu, bet labai nesinori knistis ir jas kaitalioti. Tai kaip Rudik patarinejo Tadeliui, islupau koloneles velenelio salnika net neisemes koloneles:
Paveikslėlis
Ir ydejau ten nauja is SKF uz pora euru. Surinkau viska, pakuriau, pasukinejau vaira, paburzginau varikly kol pilnai pasilo, o raudoto skyscio daugiau nebesimato. Nesigilinau kaip tie vairo stiprintuvai veikia ir kur koks slegis turi buti, bet jauciu kad dabar laikinai tik pasalinau pasekmes, o ne priezastis. Argi toje vietoje cirkuliuoja skystis su spaudimu? Manyciau, kad jo ten isvis neturetu buti, nes salnikas tai paprastas ir neturetu laikyti didelio slegio :roll:


Tadelis rašė:
Gal pameni matmenis salniko SKF?

Isore 40 mm, vidus 20 mm.


Rudik rašė:
Maiklai trauk visa "slieka'' lauk, tas salnikas saugo nuo purvo, o ne nuo pratekejimo, ziedukus treba pakeist. ;)

Nesuprantančiam paaiškinkit , kas tas trebas? Kadangi pas mane tokia pat problema, pasisemsiu patirties :)
Rudik rašė:
Skaityk - "ziedukus reikia pakeist" :)

Audriss99 rašė:
Tadelis rašė:
... kas tas trebas...


:-D :-D :-D

[url]https://translate.google.lt/?hl=en&tab=wT#uk/lt/треба[/url]

Beje - lenkiškai irgi panašiai skamba...

Tadelis rašė:
Mandrais žodžiais kalbat :D apie kuriuos tiksliai žieds kalbi, rudik?
Maiklai, tau be problemu iš viršaus buvo pakeisti salniką ?

Rudik rašė:
Paveikslėlis


Siandien prasiardziau viena is atsarginiu koloneliu, kurios stovis irgi neaiskus, todel siaip ar taip ja teks vezti profesionalams tvarkyti.
Paveikslėlis
Ir vat ziuriu, kad po tuo salniku kury pakeiciau, visada cirkuliuoja vairo skystis, nes tarp to isorinio salniko ir pirmo virsutinio raudono sandarinimo ziedo (Rudik foto) yra gryztamo skyscio konturas ir per skyle kuri matosi mano foto, skystis gryzta y bakely. Tai slegio sitoje vietoje neturetu buti, nes kitaip fontanas is bakelio trykstu. Tai dabar ir pasimeciau ar verta man sedano kolonele keisti :scratch:

P.S. Rudik, gal atsimeni ar pilko penkiadurio donoro, kury kartu su sedanu emiau, kolenele varvejo ar ne? Minejai, kad buvot pakure ir siek tiek vazinejot, tai gal butum pastebejes jei butu leidusi?

Ieskau tokiu daliu:
* sedano valstybinio numerio apsvietimo lempu abieju
* priekiniu groteliu. visos mano turimos pasirodo yra flatnose.
* priekinio buferio palupio galu, kurie po soniniais moldingais tvirtin

Rudik rašė:
maiklas rašė:
Rudik, gal atsimeni ar pilko penkiadurio donoro, kury kartu su sedanu emiau, kolenele varvejo ar ne? Minejai, kad buvot pakure ir siek tiek vazinejot, tai gal butum pastebejes jei butu leidusi?

Buvo pakures audi klubas... Nes seimininkas nekantrus, ir bande forsuot ivikius, ko pasekoje padare butent taip, kaip as sakiau nedaryti. Tai gavosi kaip gavosi. Taigi nemaciau, bego ten kas ar ne. Buvom pries tai pakure Vilniuje (kai dar sau ziurejau), bet demesio i kolonele neatkreipiau, bo pasiulimas prasilenke su mano vizija.

Kas del koloneles, busiu "pabalamutines" biski (sieniai ardziau kolonele, tai ir nepamenu visko, kaip vakar butu). Jei pati nestringa, ziedus galima palikti ramybeje. "Slieka" galima biski prikelt, kad isimt sveika purvasargi, kuris yra virs salniko, nes atskirai nelabai parduodamas.

Note: jei strigineja kolonele su pilnai aliumininiu korpusu (iki MY90 arba dar nerenovuota), greiciausiai jau bus ir korpuso pazeidimu, ir paprastai pakeist ziedus neiseis :!:

p.s. cia, prie to pacio, atsakiau ir Tadeliui. :)


Audriss99 rašė:
Lempučių turi turėti Artūras; mano garaže yra visas bagažinės dangtis, bet aš ten nuvažiuoju tik kelis kartus per metus.

Dėl žiedų keitimo - rusiškame forume kažkada skaičiau - kažkuris bandė keisti žiedus kolonėlėje iki '90 su išnešiotu korpusu. Šiek tiek pagerėjo. Išvadas darykite patys... Beje - prieš žiedus kišant juos reikia suspausti ir šiek tiek palaikyti kad susitrauktų. Tik tada normaliai įsideda.



Tadelis rašė:
Vairo.kolonėlė nestringa :)
Tai nuimu fiksavimo žiedą, "slieką" truput prikeliu, tada nuimu apsauginį purvasargį ir salnikėlį?
salnikėlį gal statyt ant hermetiko? Ar durnas išmyslas.
maiklai, jei rasiu dalių sabo kai būsių lietuvoj užvešiu dovanų.


Khary900 rašė:
Audri- pamiršai pasakyti. Mandžetus reikia įmesti į karštą/verdanti vandenį kokiai 30s..tada suminkštėja ir darbas einasi lengviau.
Tadai, hermetikas tau tik pablogins viską- tokiose vietose jo būt negali
Kai viskas išsinešioja- tuomet jau amen, reikia atstatinėti matmenis, tekinti, pritaikyti remontinius komplektus ar kitus riebokšlius pritaikyti. Ten jau burtai.


Rudik rašė:
Tadelis rašė:
Vairo.kolonėlė nestringa :)
Tai nuimu fiksavimo žiedą, "slieką" truput prikeliu, tada nuimu apsauginį purvasargį ir salnikėlį?

Kad prikelt slieka, reikia nuimt apatini kamsteli, ir atsukt verzle laikanti "slieka", bet nezinant kaip tai darosi, geriau neuzsimineti tokiais dalikais, dar galima pabandyti plonu kabliuku uzkabynt purvasargi uz vidinio krasto... Po surinkimo, nepamaisytu uztept "salidolo" purvasargio isorini pavirsiu, papildomai apsaugai. Isimtu koloneliu turiu, bet nerandu laiko pafotkint darbu eiga...

Tadelis rašė:
Dėkui, bandysiu pradžioj pakeisti tik salnikėlį, gal porą savaičių, mano atostogų laikotarpį atlaikys :) fiksavimo žiedas lieka tas pats? Ar audriss99tu man tik neminėjo, kad fiksavimo žiedą patartina keisti?

Khary900 rašė:
Jokio tepalo,nei skysto, nei plastikinio tokiuose vietose negali būti :? Tepalas- lipnus daiktas kuris traukia purvą, dulkes. To brudo prisisiurbęs tampa abrazyvine koše !!!
Jei fiksavimo žiedas nedeformuotas- tai dedi atgal ir nesuki galvos.



Tadelis rašė:
Lyg ir kazkokius turiu "priekinio buferio palupio galu, kurie po soniniais moldingais tvirtinasi" , grisiu lietuvon geguzes 3, o 4 diena kaip tik i kauna planuoju tai jei iki to laiko nerasi paziuresiu.


Pasigaminau buferio lupos juostas is kazkokiu flatnose buferio moldingu, tai kol kas nereikia, bet kita karta zinosiu kur ieskoti.
Numeriu lemputes irgi jau gavau. Priekines groteles irgi radau, tik jos gan toli ir turbut pats OGis iki ju vaziuos, o ne groteles iki OGio :) Ir dar niekaip nerandu kur nukisau visus "SAAB" uzrasus nuo bagazines dangcio, bet cia joks ne deficitas ir tikrai kur nors neuzilgo rasiu.
Siandien padariau test drive, sureguliavau boosta iki 0,8 Bar ir visai smagiai prasilekiau.
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Dar naujai aptrauksiu lubas ir bus baigta. Tik neapsisprendziu ar deti Saab 99 zaliuzes ant galinio lango ar ne:
Paveikslėlis

P.S. gal yra norinciu pasilikti sita OGy Lietuvoje uz tam tikra pinigu suma? Galima uz pigiai sukomplektuoti su R15 Cross Spoke ratais arba uz brangiai su R16 Ronal Turbo ;)

Audriss99 rašė:
Čia 99 grotos?


Aha, ju apacia kiek skiriasi nuo 900 sedano. bet nupjovus apacioje ta vidurine koja manau sueitu ir ant 900 :)

Senokai nieko neberasiau, nes nieko ydomaus TurboX garaze nevyko, vienas uzkales automatas patapo vaziuojanciu mechanu:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
kitas puvekas Aero po truputy gydosi rudimento skyles:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Bet pagaliau yvyko kai kas ydomesnio. Kadangi kazkada pradejau garsiai sneketi apie Audi 2.0 16V turbo su Trionic5, tai teko uz bazara atsakyti ir sutverti tokia nesamone:
Paveikslėlis
Kadangi uz savu masinu konstravima niekas nemoka pinigu, tai ir darbas vyko letai, bet pries pora dienu pagaliau pakuriau varikly. Variklis standartinis audi B3 2.0 16V (kodas 6a) su dviem metalinem tarpinem, teoriskai suspaudimo laispnis turejo gautis 9:1. Kazkokia nedidele turba Made by Prusas. Visas trionic5 komplektas nuo Saab 900 NG turbo. Apie kazkokius monstriskus pajegumus nesvaigstu, bet butu smagu prie standartiniu 140 ag prideti bent 60 ag. Kol kas dar viskas sujungta tik ant snargliu kad bele pakurti ir paciam ECU nieko nedaryta. Bet jau kyla teoriniu klausimu, gal kas is Trionic specialistu galetu garsiai pasamprotauti kokiu programos pakeitimu reiketu? Kol kas variklis kuriasi lengvai, bet dirba netolygiai, y gaza reaguoja paveluotai, atrodo lyg ir ne visi cilindrai dirba. Degimo kampa dariau kaip pas NG. Widebando dar nesuinstaliavau, bet greitu metu tai padarysi, nors ir taip aisku kad dabar variklis dirba per riebiai.

Ar yra dar gyvų Klasikos forume? Pabandysiu kažkiek pajudinti šitą kampelį eiliniu beprasmiu savo postu :)

Tai žaliasis Aero visas blizgantis grįžo ten iš kur atvažiavęs ir toliau brūžinamas autobanais kasdienėm kelionem:
Paveikslėlis

Audi su Trioni5 irgi išvažiavo į patvorį, kad vietos garaže neužimtų. Niekaip nepavyko išpręsti bėdos su variklio kaitimu. Nesigauna nuorinti sistemos ir kelias minutes padirbus varikliui, galvoje pradeda vanduo virti, o termostatas dar neatsidaręs ir radiatorius šaltas. Taip ant virimo ribos nuvažiau 50 km iki uošvijos ir ten numečiau coupe kiemo kampe. Gal pavasarį sugryš entuziazmas ir vėl parsivarysiu į garažą.

Tiesa, dar kažkaip netikėtai nusipirkau Khary900 OGį, kuris dabar yra pakaitinis šeimos automobilis.

Po žaliojo Aero atvažiavo juodas atmosferikas kabrioletas, kuris turės patapti pilku ir su automatine pavarų dėže:
Paveikslėlis

Variklio skyrių ir visus prajomus nudažysiu pas save garaže, o išorės skardas dažyti važuosim kur nors į dažymo kamerą:
Paveikslėlis

Kaip visada iš pirmo žvilgnio kėbula atrodė neblogo stovio, bet pradėjus krapštyti, neliko nei vienos kėbulo detalės, kur nereiktų įvitrinti lopo ir užtepti špakliaus:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Čia pirmas OGis mano rankose su EZK uždegimo sistema. Pašilus varikliui dignsta kabirkštis, ECU nejungia kuro siurblio. Viskas atrodo labai panašu į alkūninio padėties daviklio gedimą. Tik apie šitą gedimą sužinojau, jau kai įdėjau variklį atgal po kapotu. Dabar teks keikiantis atsukinėti alkūninio škyvą, po kuriuo jau keičiau riebokšlį ir škyvo varžtą priveržiau su Loctite klijais :)

P.S. gal kas turite ar žinote iš kur gauti dar ne visai supuvusį plačialempį 9000?

Jei kalbi apie tokį: http://www.yauto.cz/includes/img/inzerc ... _190_k.jpg

tai yra pas mus garaže... stovi jau gal 5 metai...


Dar vienas šauksmas tyruose :)

900 Cabrio nudažytas keistai atrodančia VW pilka spalva išvažiavo atgal savininkui:
Paveikslėlis

Paskui atkeliavo 900 Combi Coupe, kurį Vokietijoje kažkas jau buvo pridavę į šrotą ir pradėję ardyti. Bet vienas žmogus pamatęs tą mašiną savartyne, nusprendė, kad ją dar galima atgaivinti.
Kaip visada, kebulas atrodo neblogai, kol nepradedi krapštyti rūdžių:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Kebulą kažkaip sulipdžiau, padažinėjau ir atrodo neblogai:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Įdomiausia šito OGio dalis po kapotu. Kadangi šrote jau variklio skyrius buvo apardytas ir trūko nemažai detalių, tai sudėjom detales iš orginalaus Heuschmid firmos daryto OGio, kuris ant dokumentų turi 139 kw. Kaip suprantu tuos papildomus 10 kw padarė įdėję storesnį interkūlerį, sumovę oranžines silikonines oro šlangas, patweakine APC kompą ir suklijavę kelis "Heuschmid Tuning" lipdukus :)
Paveikslėlis

Savininkas bandys šito OGio dokumentuose oficialiai irgi įrašyti 139 kw. Esu tikras kad Lietuvoje tai būtų neįmanoma, bet Vokietijoje atseit užteks nusivežti Heuschmid OGio dokumentus į regitrą ir pasakyti, kad visas perform detales perkėlėm į naują kėbulą.

Praeitą savaitgalį teko pačiupinėti dar vieną įdomų eksponatą, Saab 99 Corvette:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Pasak legendos, senais lakais vienas švedų inžinierius emigravęs į JAV nusprendė susikonstruoti ką nors savo ir pagamino 10 vientų Saab Corvette, tam panaudodamas saab 99 mechaniką ir uždėjęs stiklo audinio Corvette kėbulą. Bandžiau googlinti daugiau info apie šitą projektą, bet nieko konkretaus neradau. Gal kas nors žinote daugiau apie šitą modelį?


Dar vienas šauksmas Lietuvos Saab klasikos tyruose...

Žaliasis Heuschmid rado naują šeimininką, kuris jau sugebėjo sulaužyti pavarų dėžę :)
Paveikslėlis

Per paskutinius tris mėnesius prisikėlė ir tikrasis Heuschmid OGis, tik kad nepritrūktų galios pavarų dėžių laužymui, tai gavo 9000 interkoolerį ir Trionic5 Stage2.
Paveikslėlis
Paveikslėlis

O per atostogas spėta sudalyvauti Lueckendorf kalnų lenktynėse Vokietijoje, kur su standartiniu OGiu likau pirmas be medalio savo grupėje:
Paveikslėlis


Rudik rašė:
O, ziu Relaxatorius dar kovinis, dziugu uz originalus, bet kokiu atveju... :)



Paskutiniu dvieju menesiu ataskaita.

Buves Nico Gasparatos OGis, gavo sveika sparna:
Paveikslėlis

nauja duru apacia:
Paveikslėlis

gavo sankabos pedala ir mechanine pavaru deze su Nr.7 zvaigzdem:
Paveikslėlis

savininkas garantavo, kad variklis dirba kaip naujas ir nieko jam daryti nereikia. Indeklai gyvenimo mate, bet dar ne tragedija:
Paveikslėlis

Nu ir kad jau turim "gera" motora, tai reiktu jam siek tiek pustelti daugiau oro per 9000 IC:
Paveikslėlis

Trionic Stage 2:
Paveikslėlis

Ir po uzkurimo atsirado debesis dumu, per turbo karstos puses sujungimus varvejo tepalas:
Paveikslėlis

Turba jau is pat pradziu kele itarimu, bet buvo pasakyta, kad su motoru viskas ok ir nera ko ten lysti, tai ir nelindau. Bet kai tepalas pradejo lietis upeliais, reikejo kazka daryti. Asele aisku laisvumo siek tiek turejo, bet pirminis testas ant Pruso stakliu, jokio tepalo nuotekio neparode. Jau ruosiausiu lupti galva ir ieskoti is kur gi tas tepalas i duslintuva bega, bet Prusas iki galo paskerde turba ir rado visa pilna slako nuo sudegusio tepalo. Sake jo buvo tiek, kad tepalui net nebuvo sansu nubegti y kartery. Nebuvo kitos iseities, kaip sukonstruoti nauja turba:
Paveikslėlis

Aisku tokiu budu pasalinom tik problemos pasekmes, o ne priezastis, bet biudzete nebuvo lesu dar ir variklio remontui, todel OGis isvaziavo atgal is kur atvykes:
Paveikslėlis

Pamastom, kodel turba galejo taip uztukti? Viena versija, kad buve savininkai labai ilgai nekeite tepalo ir jis perkaites pradejo virsti slaku. Antra versija, stumuokliu ziedam sakes ir kompresija karteryje neleidzia tepalui is turbos laisvai nubegti y kartery ir jis ten svyla. Nors ant laisvu dirbant per tepalo matuokles vamzdy tik vos vos garavo. Kas dar galetu buti?


Po paskutinio SAAB projekto, teko padirbeti prie laaaabai supuvusio Mercedeso. Reikejo pervirinti visa dugna su slenksciais ir sena spakliu ant sonu pakeisti nauju :)
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Iskeliavo namo:
Paveikslėlis

Sako i ta pacia upe neibrisi du kartus, bet as i viena OGy brendu jau n-tajy karta. Mano pirmasis OGis vis dar skraido, tik ne visada pataiko i nusileidimo taka :)

Paveikslėlis

Kebulas beveik nenukentejo, bet pavaru deze sulauze neblogiau uz buvusy ziediny TurboX komandos OGy:
Paveikslėlis

Ta proga kad jau OGis atvaziavo iki musu garazo, tai poroje vietu pertrukusy sena spakliu pakeiciam nauju:
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Nu ir kad jau pradejo OGis skraidyti, tai reikia dar siek tiek daugiau galios uzpusti ir dabar gal jau uzteks greicio kad perskristu visa griovy... isilgai :) Ta proga OGis gaus pirmu metu lenktyniny motora, kuris po musu surinkimo dumino ir degino tepalus. Pasirodo vieno cilindro tepaliny zieda buvom aukstyn kojom ydeje. Dabar ziedai sudeti kaip priklauso ir uzdejus Trionic valdyma, turetu gautis neblogas lektuvas. Dar is kazkur savininkas istrauke pavaru deze su Nr8 zvaigzdem, tai autobane turetu tikrai pakilt :)
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: Pir Kov 06, 2017 10:33 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Gal kas zinot, ar NG (B204) stumuokliu ziedai tinka OG (B202) varikliui? Pagal detaliu aprasyma matau, kad diametrai vienodi, kompresiniu ziedu auksciai tokie patys, tik tepalinis ziedas pas OGy yra 4mm, o NG 3mm. Turbut nelabai gerai palikti 1 mm laisvuma tepaliniams ziedams? Bet gal galima paimti OGio tepalinio ziedo "garmoske" ir ant jos sudeti naujus NG ziedus?
Ir gal kas zinot ar NG stumuoklius galima deti i OG varikly ant OG svaistikliu?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 06, 2017 10:36 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Raimondas
SAAB: 900og MY89, 9-3 TiD MY00
Miestas: Šiauliai
Užsiregistravo: Ant Rgs 16, 2014 12:44 pm
Pranešimai: 1750
perkėliau visus pranešimus į šią temą , jei kažkas blogai - sakyki...

_________________
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Ant Kov 07, 2017 8:38 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Va taip vat paprastai pyst ir persikraustė visas mūsų garažas į naują erdvę :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Šeš Kov 11, 2017 7:32 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Šiandien su savo ex pirmuoju OGiu padariau 400 km test drive.
Paveikslėlis

Viskas daugmaž veikia normaliai, tik yra vienas Trionic bugas. Perjungiant pavaras, atleidus gaza, Trionicas dar kokią sekundę palaiko aukšus sūkius ir tik po to numeta žemyn. Tas labai erzina. Gal kas nors iš Trionic specialistu žinot kur kokią varnelę reikia nuimti, kad taip nebūtų? Kam reikalingas Deccelaration enleament? Ar čia tik ta funkcija, kad ant pavaros ritantis su uždaryta droseli sklende visai nepurkštų kuro ar žėmėjant sūkiams liesinamas mišinys ir tai gali įtakoti sūkių užlaikymą atleidus gazą?

P.S. dujininkas įdėjo antrą dujų reduktorių, sudėjo kažkokius riebesnius purkštukus, tai iki 200 km/h ant dujų be problemų bėgasi, o daugiau spaust pabijojau, be jaučiasi kad dar ne pabaiga :)

Paveikslėlis


Paskutinį kartą redagavo maiklas Sek Kov 12, 2017 9:18 am. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Šeš Kov 11, 2017 10:21 pm 
Atsijungęs
Lakūnas
Vartotojo avataras

Vardas: Almantas
SAAB: 9-5 MY05 B235E/R Vector
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Pir Geg 25, 2015 8:51 pm
Pranešimai: 402
maiklas rašė:
P.S. dujininkas įdėjo antrą dujų reduktorių, sudėjo kažkokius riebesnius purkštukus, tai iki 200 km/h ant dujų be problemų bėgasi, o daugiau spaust pabijojau, be jaučiasi kad dar ne pabaiga :)

O iš kur žinai kad bėgėjantis su dujomis prie tokių apkrovų kuro mišinys ir išmetimo temp yra saugioje zonoje?:-)

_________________
Wossner pistons, B234i cams, TD04HL-19T; 550cc injectors; King cobra; 3'' exhaust; FMIC; Sport air filter; EGT sensor; Wideband lambda sensor; Launch control = 340 hp 470Nm. SOLD.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Sek Kov 12, 2017 10:46 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Turiu aš naujausia Combi Adapter versija, su life data logging funkcija, galėčiau pasimatuot EGT, WideBand ir kitų sensorių parodymus, bet nemoku ir neturiu laiko mokintis. Man lengviau kas du metus naują variklį surinkti :)

Na, bet kad tavo klausimas mano sąžinės labai negraužtų, tai šiandien ištraukiau savo namudinį Wide Band sensorių iš vieno mirusio projekto ir atlikau kelis bandymus.
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Pirmas nustebimas buvo kai užkūrus šaltą variklį iš karto rodė labai liesą mišinį 18:1:
Paveikslėlis

Pašilus kiek pariebėjo, bet vis tiek ne idealu 16:1:
Paveikslėlis

Tada išlėkiau į savo šunkelį pasitestuoti. Tai ant benzo spaudžiant iki galo su max boostu, AFR riebėja iki 11:1, o su dujom kiek liesiau - 12,5:1. Manau bus gerai. Laikant pastovią apkrovą ir 100 km/h, AFR plaukioja apie 14,7:1.

Tai vis dar liko išspręsti bėdą su apsukų užlaikymu atleidus gazą ir tikriausiai prie žemų sūkių ir daug vakuumo reiktų pariebinti mišinį? Nors kuriasi variklis tiek šaltas tiek šiltas labai lengvai...

P.S. kažkada iš Haro gavau Trionic ECU nuo atmosferinio NG. Ant mikroschemos jokių skirtumų nematom lyginant su kitais Turbo ECU, bet kokį .bin berašyčiau į tą NA ECU, su juo neboostina daugiau nei bazinis slėgis. Ar kas nors dar esate naudoję NA ECU savo turbo projektams?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 10:45 am 
Atsijungęs
Lakūnas

Vardas: Audris
SAAB: SAAB 900, MY96
Užsiregistravo: Ant Geg 19, 2015 9:41 am
Pranešimai: 59
maiklas rašė:
Pirmas nustebimas buvo kai užkūrus šaltą variklį iš karto rodė labai liesą mišinį 18:1
Pašilus kiek pariebėjo, bet vis tiek ne idealu 16:1:


Dujos kitaip dega: http://www.endtuning.com/afr.html

Benzinui 1 kg sudeginti reikia 14,4 kg oro, o dujoms - 15,5 kg (liambda = 1)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 11:01 am 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Kai naudojom normalų Wide Band sensorių, ten manuale buvo surašyti visų kurų idealūs mišiniai ir buvo instrukcija, kaip daviklio kontrolerį perjungti kiekvienam kurui. Arba tiesiog palikti benzino nustatymus ir orentuotis į 14,7, net jei važiuoji degindamas E85 ar kokį kitą kurą. Kaip suprantu tas liambda = 1 ant widebando išreikštas 14,7, nesvarbu kokį kurą degini. Ar aš ne taip suprantu?

Dar giliau kapstant, galima atsiminti, kad LPG degimo greitis skiriasi ir benzino Ignition Map netinka dujoms, bet man ir taip užtenka galvos skausmo :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 2:02 pm 
Atsijungęs
Lakūnas
Vartotojo avataras

Vardas: Almantas
SAAB: 9-5 MY05 B235E/R Vector
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Pir Geg 25, 2015 8:51 pm
Pranešimai: 402
Aha, skiriasi. Kažkur turėjau biną su degimo kampais orientuotą į LPG. Jei nustotų skaudėti galvą galėčiau paieškoti ir atsiųsti.
P.S. Iš kur gavai tokį widebandą?

_________________
Wossner pistons, B234i cams, TD04HL-19T; 550cc injectors; King cobra; 3'' exhaust; FMIC; Sport air filter; EGT sensor; Wideband lambda sensor; Launch control = 340 hp 470Nm. SOLD.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 2:06 pm 
Atsijungęs
Lakūnas

Vardas: Audris
SAAB: SAAB 900, MY96
Užsiregistravo: Ant Geg 19, 2015 9:41 am
Pranešimai: 59
Visai ne taip. 14,7 galioja tik benzinui. Naudojant skirtingus degalus, jų sudegimui reikia skirtingos oro masės, todėl AFR skiriasi.

Tikslius liambdos duomenis naudojant skirtingus degalus galima pažiūrėti Trionic 5 manualo 154 psl.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 4:51 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Matau mes apie skirtingus galus diskutuojam :) Aš sakau, kad jei turi benzinui skirtą widebanda, kuris rodo 14,7 AFR kai išmetime lembda = 1, tai naudojant skirtingus degalus jų reikia pilti tiek, kad tas pats widebandas rodytų tuos pačius 14,7. Aišku jei tai bus koks alkoholis tai jo reikės pilti atatinkamai daugiau, kad išgauti lembda = 1 išmetime. Lembda = 1 = 14,7 AFR ant benzininio widebando, ir nesvarbu kokį kurą pilsi.

Ar aš ne taip viską suprantu?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 4:53 pm 
Atsijungęs
SAAB klubo narys
Vartotojo avataras

Vardas: Andrius
SAAB: 99 CC '76 / MB 320 CDI
Miestas: Kaunas
Užsiregistravo: Tre Vas 22, 2017 1:14 pm
Pranešimai: 79
Romeo rašė:
Aha, skiriasi. Kažkur turėjau biną su degimo kampais orientuotą į LPG. Jei nustotų skaudėti galvą galėčiau paieškoti ir atsiųsti.
P.S. Iš kur gavai tokį widebandą?


Tai kai pataisysi sveikata, surask tą bin, įdomu būtų pastudijuoti.

Widebanda pirkau per4m.lt forume prieš porą metų. tada vieno bandymo metu iš duslintuvo iškrito pats sensorius ir sudužo. tada xtra shope pirkau kitą sensorių...


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: TurboX garazas
StandartinėParašytas: Pir Kov 13, 2017 8:02 pm 
Atsijungęs
Lakūnas

Vardas: Audris
SAAB: SAAB 900, MY96
Užsiregistravo: Ant Geg 19, 2015 9:41 am
Pranešimai: 59
Widebandas rodo deguonies kiekį išmetime nesvarbu koks kuras. Santykis 14,7:1 benzinui, 15,5:1 - dujoms reiškia kad liambda yra 1.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 73 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3, 4, 5  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007