Laba diena,
Kartais sakoma, kad ir stovinti mašina sugenda. Panašiai buvo ir man, kai mėnesį stovintis 9-3SW 1,9TiD'as vieną dieną ėmė ir neparodė jokių gyvybės ženklų. šiek tiek daugiau istorijos detalių:
Pasukus užvedimo raktelį į starterio poziciją - niekas nevyksta. Starteris nesuka, neklaksi, apšvietimo elementai neprigęsta. Taip pat, nedega variklio Check'as, nesužiba pakaitinimo žvakių spiralė, kuro rodyklė rodo 0, neįsijungia kuro siurblys ir diagnostinis kompas nemato variklio valdymo bloko, taip pat SID'as keikiasi Stability ir Traction control gedimais.
Visi šie simptomai gali reikšti, jog variklio valdymo blokas negauna maitinimo. Pradžiai pratikrinami saugikliai, jie geri. Patikrinama pagrindinė variklio valdymo bloko maitinimo relė (variklio skyrio saugiklinėj, raudona relė) ji gera, tačiau pajungus akumuliatorių ar įjungus degimą - ji išlieka neaktyvi. Ką tai gali reikšti? negauna valdymo iš ECU.
Patikrinimo metodas yra paprastas ir nesudėtingas: tereikia ištraukus šią relę įdėti trumpiklį tarp 30 ir 87 kontaktų. t.y. priverstinai sujungti šiuos du kontaktus, kad variklio valdymo blokas gautų maitinimą. Tai padarius, pabandoma įjungti degimą. Vualia, užsižiebia Check engine (tai jau gerai), sudirba kuro siurbliukas, pasukamas raktelis iš mašina užsiveda. Labiausiai tikėtina gedimo priežastis - nupuvęs laidas pravodkėj, tarp variklio valdymo bloko ir saugiklinės. Laido spalva Balta/Ruda. Kolkas pats dar iki šio nutrūkusio laido paieškos dar nedaėjau, bet tuo teks užsiimti.
Daugiau pagal šį gedimą ir simptomus teko išsigūglinti nemažai informacijos, žmonės kovoja su panašia bėda. Tad, gal kažkam bus naudinga ši informacija.
EDIT> Kadangi automobilis iš manęs išvažiavo į supirktuvę, tai taip ir nebeteko su juo pasižaisti, kad rasti konkrečią vietą kur laidas patrūkęs.