Saab 99 T16 projektas jau kaip ir baigtas
Isvaziavo atgal y saly, kur nera greicio apribojimu
Lietuvos keliuose daugiau 160 km/h nedrysau ysibegti, bet manau sabuko savininkas patikrins kiek bega sitas T16 su 1Bar ir ilgom pavarom
Myndoza rašė:
Ir negaila atiduot?
Nebuvo gaila pries pora metu kai ja pardaviau ir dar labiau negaila dabar kai padarem viska ko norejo savininkas. O ir pradejo atsibosti y darbu pabaiga, tai dabar pora savaiciu poilsio nuo garazo ir reikes vel koky projektely pradeti
Visada norejau tokio lipduko:
Atskrido is Islandijos per tris dienas
Tiuningas:
Kazkaip buferis tik gadina vaizda:
Naujas projektas:
Uz kokiu dvieju, triju menesiu turetu gautis blink blink T16 sedanas
Atsiimu zodzius del dvieju, triju menesiu
Is paziuros kebulas atrodo labai neblogai, maniau kad kempo net nereikes pakurti. Sio savaitgalio planas buvo isvalyti variklio skyriu nuo rudziu ir nugruntuoti. Bet pakrapstes desines puses arka ir sakes tvirtinimo vieta, pradejau lipdyti eiliny OG puzzle
Visas arkos kantas buvo meistriskai nudrebtas is stiklo audinio, kury teko pakeisti svieziu metalu
Variklio skyrius kazkada jau buvo dazytas, o pries dazyma nupustas storu purskiamo glaisto sluoksniu:
Pradejau bruzinti su vieliniu sepeciu ant bulgarkes ir supratau, kad jau gana to anonizmo, laikas pereiti i nauja lygi:
Tai dabar garaze turiu nuosavas kopas, bet uztat skardos valosi kur kas geriau:
rudik900 rašė:
Rudik's "speedpartsshop" sveikina jusu garaza su artejanciais Sv.Kaledom ir Naujais metais!
Maziau kuprotu boost'o kreiviu ir tvirto metalo! :santa:
Dekui uz palinkejimus. Matosi, kad is patirties zinai, ko klasikiniams OGistams labiausiai reikia
Tai tau irgi stabilaus boosto be tepalo kolike ar detonacijos kameroje, tvirtu dantu dezeje ir geriau jau tegul dega padangos o ne sankaba
"Ledinis" OGio kebulas tirpsta kaip sniegas per Velykas
Eilini karta likau suzavetas spakliuotojo darbu, kuris pries tai tvarke sita kebula
Eilinis puzzle:
Kol virini isorine arka, tai tyskantis metalas nudegina tik rankas iki alkuniu ir kojas batuose, bet kai reikia trilinkam palysti po arka ir viduje privirinti vidine arka, tai ne tik kiausiniai nusvyla, bet ir ant akiu voku turiu pora nudegusiu vietu :pirat: Ne visur galva su skydeliu telpa
Kadangi vairuotojo durys buvo visiskai supuvusios, Rudik atidave vienas is pirmo zvilgsnio pusetinai issilaikusias. Pradejus sveisti paaiskejo, kad jos jau buvo tvarkytos storu sluoksniu spakliaus:
Teko imti jau nurasytas duris, kurios atliko nuo 99 T16 projekto:
Kol kas darbai buvo gerokai apstoje, nes siekiant optimizuoti veiklos kastus, buvo nuspresta persikraustyti i kita pigesni ir arciau namu esanti garaza:
Taip pat parsiveziau donora, kurio variklis ir pavaru deze persikels y sedana:
Kadangi vairuotojo durys buvo visiskai supuvusios, Rudik atidave vienas is pirmo zvilgsnio pusetinai issilaikusias. Pradejus sveisti paaiskejo, kad jos jau buvo tvarkytos storu sluoksniu spakliaus:
Teko imti jau nurasytas duris, kurios atliko nuo 99 T16 projekto:
Kol kas darbai buvo gerokai apstoje, nes siekiant optimizuoti veiklos kastus, buvo nuspresta persikraustyti i kita pigesni ir arciau namu esanti garaza:
Taip pat parsiveziau donora, kurio variklis ir pavaru deze persikels y sedana:
Registruoju siek tiek progreso.
Variklis inside:
Siek tiek sveriamu stabdziu:
Uzliejau radiatoriaus skyle su cold weld epo klijais, tikiuosi laikys:
O cia taip atrodo custom Wastegate kronsteinas, norint prasukti Mitsubishi turbos saltaja kriaukle:
IC tradiciskai desiu nuo 9000 ir jo vamdziai pasijungs apacioje, tai kad nereiktu daug raityti turbo-IC vamzdy, geriau prasukti salta puse taip kad isejimas ziuretu zemyn. Kaip vienas filosofas man vis kartoja: samadielkino gyvenimas gyvenimas ydomus ir pilnas issukiu
Dar apie samadielkas. Gavau sita OGy be kapoto atidarymo troso. Ardydamas masinas, sito daikto niekada nepasilikdavau, nes dar nei karto nereikejo. Tai sy karta reikia kazka suburti. Sedanas buvo karbiuratorinis ir turejo patsoso rankenele salone, kuri su tokiu paciu ilgu trosu darinedavo karbo sklende. Galvojau sita pritaikysiu kapoto atidarymui, bet ir tas vos vaiksto sarve, ilgai nelaikytu. Tada kazkaip sove geniali mintis panaudoti dviratiny sarva ir trosa. Nuvarau snd y dviraciu parduotuve, bandau pardavejui isvardindi ko man reikia, o tas tiesiai ir klausia: gal peugeot kapota atidarinesi su tuo trosu? Supratau kad ta mano ideja nifiga nestebuklas, o jau seniai isbandytas reikalas
Tai 5 EUR ir turiu puiku kapoto trosa:
Su dazymo darbais pagaliau baigta. Reikes tik pripusti visas ertmes vasko ir pabandyti supoliruoti neisvengiamas garazo dulkes ant naujai nudazytu pavirsiu. Paskutine detale buvo kapotas, tai cia irgi kazkas jau buvo pasistenges anksciau. Teko pjauti salin visa spakliu su rudimis po juo ir lipinti puzzle is dvieju kapotu.
O vakar pagaliau isgirdau variklio balsa. Dar tik kelias sekundes, bet ir to uzteko, kad pamatyti varvanty vairo stiprintuvo skysty per koloneles velenelio puse. Turiu dar pora tokiu paciu nebandytu koloneliu, bet labai nesinori knistis ir jas kaitalioti. Tai kaip Rudik patarinejo Tadeliui, islupau koloneles velenelio salnika net neisemes koloneles:
Ir ydejau ten nauja is SKF uz pora euru. Surinkau viska, pakuriau, pasukinejau vaira, paburzginau varikly kol pilnai pasilo, o raudoto skyscio daugiau nebesimato. Nesigilinau kaip tie vairo stiprintuvai veikia ir kur koks slegis turi buti, bet jauciu kad dabar laikinai tik pasalinau pasekmes, o ne priezastis. Argi toje vietoje cirkuliuoja skystis su spaudimu? Manyciau, kad jo ten isvis neturetu buti, nes salnikas tai paprastas ir neturetu laikyti didelio slegio
Tadelis rašė:
Gal pameni matmenis salniko SKF?
Isore 40 mm, vidus 20 mm.
Rudik rašė:
Maiklai trauk visa "slieka'' lauk, tas salnikas saugo nuo purvo, o ne nuo pratekejimo, ziedukus treba pakeist.
Nesuprantančiam paaiškinkit , kas tas trebas? Kadangi pas mane tokia pat problema, pasisemsiu patirties
Rudik rašė:
Skaityk - "ziedukus reikia pakeist"
Audriss99 rašė:
Tadelis rašė:
... kas tas trebas...
[url]https://translate.google.lt/?hl=en&tab=wT#uk/lt/треба[/url]
Beje - lenkiškai irgi panašiai skamba...
Tadelis rašė:
Mandrais žodžiais kalbat
apie kuriuos tiksliai žieds kalbi, rudik?
Maiklai, tau be problemu iš viršaus buvo pakeisti salniką ?
Rudik rašė:
Siandien prasiardziau viena is atsarginiu koloneliu, kurios stovis irgi neaiskus, todel siaip ar taip ja teks vezti profesionalams tvarkyti.
Ir vat ziuriu, kad po tuo salniku kury pakeiciau, visada cirkuliuoja vairo skystis, nes tarp to isorinio salniko ir pirmo virsutinio raudono sandarinimo ziedo (Rudik foto) yra gryztamo skyscio konturas ir per skyle kuri matosi mano foto, skystis gryzta y bakely. Tai slegio sitoje vietoje neturetu buti, nes kitaip fontanas is bakelio trykstu. Tai dabar ir pasimeciau ar verta man sedano kolonele keisti :scratch:
P.S. Rudik, gal atsimeni ar pilko penkiadurio donoro, kury kartu su sedanu emiau, kolenele varvejo ar ne? Minejai, kad buvot pakure ir siek tiek vazinejot, tai gal butum pastebejes jei butu leidusi?
Ieskau tokiu daliu:
* sedano valstybinio numerio apsvietimo lempu abieju
* priekiniu groteliu. visos mano turimos pasirodo yra flatnose.
* priekinio buferio palupio galu, kurie po soniniais moldingais tvirtin
Rudik rašė:
maiklas rašė:
Rudik, gal atsimeni ar pilko penkiadurio donoro, kury kartu su sedanu emiau, kolenele varvejo ar ne? Minejai, kad buvot pakure ir siek tiek vazinejot, tai gal butum pastebejes jei butu leidusi?
Buvo pakures audi klubas... Nes seimininkas nekantrus, ir bande forsuot ivikius, ko pasekoje padare butent taip, kaip as sakiau nedaryti. Tai gavosi kaip gavosi. Taigi nemaciau, bego ten kas ar ne. Buvom pries tai pakure Vilniuje (kai dar sau ziurejau), bet demesio i kolonele neatkreipiau, bo pasiulimas prasilenke su mano vizija.
Kas del koloneles, busiu "pabalamutines" biski (sieniai ardziau kolonele, tai ir nepamenu visko, kaip vakar butu). Jei pati nestringa, ziedus galima palikti ramybeje. "Slieka" galima biski prikelt, kad isimt sveika purvasargi, kuris yra virs salniko, nes atskirai nelabai parduodamas.
Note: jei strigineja kolonele su pilnai aliumininiu korpusu (iki MY90 arba dar nerenovuota), greiciausiai jau bus ir korpuso pazeidimu, ir paprastai pakeist ziedus neiseis
p.s. cia, prie to pacio, atsakiau ir Tadeliui.
Audriss99 rašė:
Lempučių turi turėti Artūras; mano garaže yra visas bagažinės dangtis, bet aš ten nuvažiuoju tik kelis kartus per metus.
Dėl žiedų keitimo - rusiškame forume kažkada skaičiau - kažkuris bandė keisti žiedus kolonėlėje iki '90 su išnešiotu korpusu. Šiek tiek pagerėjo. Išvadas darykite patys... Beje - prieš žiedus kišant juos reikia suspausti ir šiek tiek palaikyti kad susitrauktų. Tik tada normaliai įsideda.
Tadelis rašė:
Vairo.kolonėlė nestringa
Tai nuimu fiksavimo žiedą, "slieką" truput prikeliu, tada nuimu apsauginį purvasargį ir salnikėlį?
salnikėlį gal statyt ant hermetiko? Ar durnas išmyslas.
maiklai, jei rasiu dalių sabo kai būsių lietuvoj užvešiu dovanų.
Khary900 rašė:
Audri- pamiršai pasakyti. Mandžetus reikia įmesti į karštą/verdanti vandenį kokiai 30s..tada suminkštėja ir darbas einasi lengviau.
Tadai, hermetikas tau tik pablogins viską- tokiose vietose jo būt negali
Kai viskas išsinešioja- tuomet jau amen, reikia atstatinėti matmenis, tekinti, pritaikyti remontinius komplektus ar kitus riebokšlius pritaikyti. Ten jau burtai.
Rudik rašė:
Tadelis rašė:
Vairo.kolonėlė nestringa
Tai nuimu fiksavimo žiedą, "slieką" truput prikeliu, tada nuimu apsauginį purvasargį ir salnikėlį?
Kad prikelt slieka, reikia nuimt apatini kamsteli, ir atsukt verzle laikanti "slieka", bet nezinant kaip tai darosi, geriau neuzsimineti tokiais dalikais, dar galima pabandyti plonu kabliuku uzkabynt purvasargi uz vidinio krasto... Po surinkimo, nepamaisytu uztept "salidolo" purvasargio isorini pavirsiu, papildomai apsaugai. Isimtu koloneliu turiu, bet nerandu laiko pafotkint darbu eiga...
Tadelis rašė:
Dėkui, bandysiu pradžioj pakeisti tik salnikėlį, gal porą savaičių, mano atostogų laikotarpį atlaikys
fiksavimo žiedas lieka tas pats? Ar audriss99tu man tik neminėjo, kad fiksavimo žiedą patartina keisti?
Khary900 rašė:
Jokio tepalo,nei skysto, nei plastikinio tokiuose vietose negali būti
Tepalas- lipnus daiktas kuris traukia purvą, dulkes. To brudo prisisiurbęs tampa abrazyvine koše !!!
Jei fiksavimo žiedas nedeformuotas- tai dedi atgal ir nesuki galvos.
Tadelis rašė:
Lyg ir kazkokius turiu "priekinio buferio palupio galu, kurie po soniniais moldingais tvirtinasi" , grisiu lietuvon geguzes 3, o 4 diena kaip tik i kauna planuoju tai jei iki to laiko nerasi paziuresiu.
Pasigaminau buferio lupos juostas is kazkokiu flatnose buferio moldingu, tai kol kas nereikia, bet kita karta zinosiu kur ieskoti.
Numeriu lemputes irgi jau gavau. Priekines groteles irgi radau, tik jos gan toli ir turbut pats OGis iki ju vaziuos, o ne groteles iki OGio
Ir dar niekaip nerandu kur nukisau visus "SAAB" uzrasus nuo bagazines dangcio, bet cia joks ne deficitas ir tikrai kur nors neuzilgo rasiu.
Siandien padariau test drive, sureguliavau boosta iki 0,8 Bar ir visai smagiai prasilekiau.
Dar naujai aptrauksiu lubas ir bus baigta. Tik neapsisprendziu ar deti Saab 99 zaliuzes ant galinio lango ar ne:
P.S. gal yra norinciu pasilikti sita OGy Lietuvoje uz tam tikra pinigu suma? Galima uz pigiai sukomplektuoti su R15 Cross Spoke ratais arba uz brangiai su R16 Ronal Turbo
Audriss99 rašė:
Čia 99 grotos?
Aha, ju apacia kiek skiriasi nuo 900 sedano. bet nupjovus apacioje ta vidurine koja manau sueitu ir ant 900
Senokai nieko neberasiau, nes nieko ydomaus TurboX garaze nevyko, vienas uzkales automatas patapo vaziuojanciu mechanu:
kitas puvekas Aero po truputy gydosi rudimento skyles:
Bet pagaliau yvyko kai kas ydomesnio. Kadangi kazkada pradejau garsiai sneketi apie Audi 2.0 16V turbo su Trionic5, tai teko uz bazara atsakyti ir sutverti tokia nesamone:
Kadangi uz savu masinu konstravima niekas nemoka pinigu, tai ir darbas vyko letai, bet pries pora dienu pagaliau pakuriau varikly. Variklis standartinis audi B3 2.0 16V (kodas 6a) su dviem metalinem tarpinem, teoriskai suspaudimo laispnis turejo gautis 9:1. Kazkokia nedidele turba Made by Prusas. Visas trionic5 komplektas nuo Saab 900 NG turbo. Apie kazkokius monstriskus pajegumus nesvaigstu, bet butu smagu prie standartiniu 140 ag prideti bent 60 ag. Kol kas dar viskas sujungta tik ant snargliu kad bele pakurti ir paciam ECU nieko nedaryta. Bet jau kyla teoriniu klausimu, gal kas is Trionic specialistu galetu garsiai pasamprotauti kokiu programos pakeitimu reiketu? Kol kas variklis kuriasi lengvai, bet dirba netolygiai, y gaza reaguoja paveluotai, atrodo lyg ir ne visi cilindrai dirba. Degimo kampa dariau kaip pas NG. Widebando dar nesuinstaliavau, bet greitu metu tai padarysi, nors ir taip aisku kad dabar variklis dirba per riebiai.
Ar yra dar gyvų Klasikos forume? Pabandysiu kažkiek pajudinti šitą kampelį eiliniu beprasmiu savo postu
Tai žaliasis Aero visas blizgantis grįžo ten iš kur atvažiavęs ir toliau brūžinamas autobanais kasdienėm kelionem:
Audi su Trioni5 irgi išvažiavo į patvorį, kad vietos garaže neužimtų. Niekaip nepavyko išpręsti bėdos su variklio kaitimu. Nesigauna nuorinti sistemos ir kelias minutes padirbus varikliui, galvoje pradeda vanduo virti, o termostatas dar neatsidaręs ir radiatorius šaltas. Taip ant virimo ribos nuvažiau 50 km iki uošvijos ir ten numečiau coupe kiemo kampe. Gal pavasarį sugryš entuziazmas ir vėl parsivarysiu į garažą.
Tiesa, dar kažkaip netikėtai nusipirkau Khary900 OGį, kuris dabar yra pakaitinis šeimos automobilis.
Po žaliojo Aero atvažiavo juodas atmosferikas kabrioletas, kuris turės patapti pilku ir su automatine pavarų dėže:
Variklio skyrių ir visus prajomus nudažysiu pas save garaže, o išorės skardas dažyti važuosim kur nors į dažymo kamerą:
Kaip visada iš pirmo žvilgnio kėbula atrodė neblogo stovio, bet pradėjus krapštyti, neliko nei vienos kėbulo detalės, kur nereiktų įvitrinti lopo ir užtepti špakliaus:
Čia pirmas OGis mano rankose su EZK uždegimo sistema. Pašilus varikliui dignsta kabirkštis, ECU nejungia kuro siurblio. Viskas atrodo labai panašu į alkūninio padėties daviklio gedimą. Tik apie šitą gedimą sužinojau, jau kai įdėjau variklį atgal po kapotu. Dabar teks keikiantis atsukinėti alkūninio škyvą, po kuriuo jau keičiau riebokšlį ir škyvo varžtą priveržiau su Loctite klijais
P.S. gal kas turite ar žinote iš kur gauti dar ne visai supuvusį plačialempį 9000?
Jei kalbi apie tokį:
http://www.yauto.cz/includes/img/inzerc ... _190_k.jpg tai yra pas mus garaže... stovi jau gal 5 metai...
Dar vienas šauksmas tyruose
900 Cabrio nudažytas keistai atrodančia VW pilka spalva išvažiavo atgal savininkui:
Paskui atkeliavo 900 Combi Coupe, kurį Vokietijoje kažkas jau buvo pridavę į šrotą ir pradėję ardyti. Bet vienas žmogus pamatęs tą mašiną savartyne, nusprendė, kad ją dar galima atgaivinti.
Kaip visada, kebulas atrodo neblogai, kol nepradedi krapštyti rūdžių:
Kebulą kažkaip sulipdžiau, padažinėjau ir atrodo neblogai:
Įdomiausia šito OGio dalis po kapotu. Kadangi šrote jau variklio skyrius buvo apardytas ir trūko nemažai detalių, tai sudėjom detales iš orginalaus Heuschmid firmos daryto OGio, kuris ant dokumentų turi 139 kw. Kaip suprantu tuos papildomus 10 kw padarė įdėję storesnį interkūlerį, sumovę oranžines silikonines oro šlangas, patweakine APC kompą ir suklijavę kelis "Heuschmid Tuning" lipdukus
Savininkas bandys šito OGio dokumentuose oficialiai irgi įrašyti 139 kw. Esu tikras kad Lietuvoje tai būtų neįmanoma, bet Vokietijoje atseit užteks nusivežti Heuschmid OGio dokumentus į regitrą ir pasakyti, kad visas perform detales perkėlėm į naują kėbulą.
Praeitą savaitgalį teko pačiupinėti dar vieną įdomų eksponatą, Saab 99 Corvette:
Pasak legendos, senais lakais vienas švedų inžinierius emigravęs į JAV nusprendė susikonstruoti ką nors savo ir pagamino 10 vientų Saab Corvette, tam panaudodamas saab 99 mechaniką ir uždėjęs stiklo audinio Corvette kėbulą. Bandžiau googlinti daugiau info apie šitą projektą, bet nieko konkretaus neradau. Gal kas nors žinote daugiau apie šitą modelį?
Dar vienas šauksmas Lietuvos Saab klasikos tyruose...
Žaliasis Heuschmid rado naują šeimininką, kuris jau sugebėjo sulaužyti pavarų dėžę
Per paskutinius tris mėnesius prisikėlė ir tikrasis Heuschmid OGis, tik kad nepritrūktų galios pavarų dėžių laužymui, tai gavo 9000 interkoolerį ir Trionic5 Stage2.
O per atostogas spėta sudalyvauti Lueckendorf kalnų lenktynėse Vokietijoje, kur su standartiniu OGiu likau pirmas be medalio savo grupėje:
Rudik rašė:
O, ziu Relaxatorius dar kovinis, dziugu uz originalus, bet kokiu atveju...
Paskutiniu dvieju menesiu ataskaita.
Buves Nico Gasparatos OGis, gavo sveika sparna:
nauja duru apacia:
gavo sankabos pedala ir mechanine pavaru deze su Nr.7 zvaigzdem:
savininkas garantavo, kad variklis dirba kaip naujas ir nieko jam daryti nereikia. Indeklai gyvenimo mate, bet dar ne tragedija:
Nu ir kad jau turim "gera" motora, tai reiktu jam siek tiek pustelti daugiau oro per 9000 IC:
Trionic Stage 2:
Ir po uzkurimo atsirado debesis dumu, per turbo karstos puses sujungimus varvejo tepalas:
Turba jau is pat pradziu kele itarimu, bet buvo pasakyta, kad su motoru viskas ok ir nera ko ten lysti, tai ir nelindau. Bet kai tepalas pradejo lietis upeliais, reikejo kazka daryti. Asele aisku laisvumo siek tiek turejo, bet pirminis testas ant Pruso stakliu, jokio tepalo nuotekio neparode. Jau ruosiausiu lupti galva ir ieskoti is kur gi tas tepalas i duslintuva bega, bet Prusas iki galo paskerde turba ir rado visa pilna slako nuo sudegusio tepalo. Sake jo buvo tiek, kad tepalui net nebuvo sansu nubegti y kartery. Nebuvo kitos iseities, kaip sukonstruoti nauja turba:
Aisku tokiu budu pasalinom tik problemos pasekmes, o ne priezastis, bet biudzete nebuvo lesu dar ir variklio remontui, todel OGis isvaziavo atgal is kur atvykes:
Pamastom, kodel turba galejo taip uztukti? Viena versija, kad buve savininkai labai ilgai nekeite tepalo ir jis perkaites pradejo virsti slaku. Antra versija, stumuokliu ziedam sakes ir kompresija karteryje neleidzia tepalui is turbos laisvai nubegti y kartery ir jis ten svyla. Nors ant laisvu dirbant per tepalo matuokles vamzdy tik vos vos garavo. Kas dar galetu buti?
Po paskutinio SAAB projekto, teko padirbeti prie laaaabai supuvusio Mercedeso. Reikejo pervirinti visa dugna su slenksciais ir sena spakliu ant sonu pakeisti nauju
Iskeliavo namo:
Sako i ta pacia upe neibrisi du kartus, bet as i viena OGy brendu jau n-tajy karta. Mano
pirmasis OGis vis dar skraido, tik ne visada pataiko i nusileidimo taka
Kebulas beveik nenukentejo, bet pavaru deze sulauze neblogiau uz buvusy ziediny TurboX komandos OGy:
Ta proga kad jau OGis atvaziavo iki musu garazo, tai poroje vietu pertrukusy sena spakliu pakeiciam nauju:
Nu ir kad jau pradejo OGis skraidyti, tai reikia dar siek tiek daugiau galios uzpusti ir dabar gal jau uzteks greicio kad perskristu visa griovy... isilgai
Ta proga OGis gaus pirmu metu lenktyniny motora, kuris po musu surinkimo dumino ir degino tepalus. Pasirodo vieno cilindro tepaliny zieda buvom aukstyn kojom ydeje. Dabar ziedai sudeti kaip priklauso ir uzdejus Trionic valdyma, turetu gautis neblogas lektuvas. Dar is kazkur savininkas istrauke pavaru deze su Nr8 zvaigzdem, tai autobane turetu tikrai pakilt